03.05. Onneksi olkoon: Outi | Palaute

Helsingin seurakunnissa on monipuolista pyhäkoulutoimintaa

Seurakunnat

29.04.2024, 14:49
Hei, perheet! Pyhäkoulu on lasten oma ja lasten näköinen jumalanpalvelus, jossa tutustutaan toiminnan ja leikin avulla elämän ja uskon tärkeisiin asioihin.
lasten Päkä ja Pulmu istuvat tuolilla

Helsingin seurakunnissa toimii erilaisia pyhäkouluja: niiden joukossa on kokoontuvia pyhäkouluja, kirjepyhäkoulua, nettisisältöjä ja monenlaisia ilta- ja viikonlopputapahtumia lapsille ja perheille.

Pyhäkoulu on usein sunnuntain jumalanpalveluksen aikana, mutta se voi olla myös muuna viikonpäivänä ja kellonaikana. Osassa seurakunnista pyhäkoulu kokoontuu joka viikko, osassa kerran kuussa ja jossain periodipyhäkouluna esimerkiksi joulun tai pääsiäisen alla.

Kirjepyhäkoulu on lapsen nimellä kotiin tulevaa postia. Se sisältää esimerkiksi kirjeen lapselle ja vanhemmalle, värityskuvia tai puuhatehtäviä ja muita yhteisen toiminnan ideoita. Kirjepyhisposteja lähetetään yleensä muutamia toimintakauden aikana. Mukana on myös tietoa seurakunnan tapahtumista. Kirjepyhäkoulu on maksuton.

Mikäli omalla asuinalueellasi ei järjestetä kirjepyhäkoulua, voit olla yhteydessä toisen seurakunnan kirjepyhäkoulusta vastaavaan henkilöön.

Linkeistä pääset lukemaan lisää eri seurakuntien pyhäkouluvaihtoehdoista:

HAAGA - iltapyhäkoulu 3–6-vuotiaille joka toinen viikko

KANNELMÄKI - kirjepyhäkoulu

LAUTTASAARI - sunnuntain pyhäkoulu

MALMI - pyhäkouluja eri kirkoilla erilaisiin kellonaikoihin sunnuntaisin sekä kirjepyhäkoulu

MIKAEL - kirjepyhäkoulu

PAAVALI - Pikkupaavalit-pyhäkouluryhmä kokoontuu iltaisin

PAKILA - kirjepyhäkoulu

PITÄJÄNMÄKI - kirjepyhäkoulu; pyhäkoulunopettajan etsintä menossa

TUOMIOKIRKKOSEURAKUNTA - leikkilauantait ja kirjepyhis, lisäksi MiniTuomaat- pyhäkoulu sunnuntai-iltaisin Agricolan kirkossa Tuomasmessujen aikana

Muutokset mahdollisia.

Jos toivot tietoa muiden kuin yllä olevien seurakuntien pyhäkouluista,
voit ottaa yhteyttä alueesi seurakunnan varhaiskasvatuksen ohjaajaan tai kasvatuksen pappiin tai yhteisen seurakuntatyön varhaiskasvatuksen sihteeriin Päivi Vuorelma-Gladiin (paivi.vuorelma-glad@evl.fi, p. 09 2340 2508).