19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Tuomiokirkkoseurakunta

Monenlaista pyhäkoulua Tuomiokirkkoseurakunnassa

11.05.2023, 12:23
Helsingin tuomiokirkkoseurakunnassa on pyhäkoulutoimintaa tarjolla niin lapsille omia kuin myös koko perheelle yhteisiä.
lasten Päkä ja Pulmu istuvat tuolilla

Kirjepyhäkoulu

Kirjepyhäkoulu on lapsen nimellä saapuva kirjepaketti, jossa kerrotaan rakastavasta Jumalasta erilaisten kertomusten ja puuhaideoiden kautta. Kirjepyhäkoulussa seikkailee Lastenkirkosta tutut Päkä ja Pulmu, jotka haluavat kertoa perheen pienimmille Raamatun kertomuksia ja ihmetellä yhdessä eriskummallisia kysymyksiä.

Tuomiokirkkoseurakunnasta on mahdollista tilata maksuttoman kirjepyhäkoulun, joka ilmestyy 4 kertaa vuodessa. Ensimmäisen kirjeen yhteydessä lapsi saa pyhäkoulutaulun, johon liimataan kirjeiden mukana tulevat osallistumistarrat. Kirjepyhäkoulu sisältää mm. teemoittain vaihtuvan Raamatun kertomuksen, rukouksen, tehtäviä ja monenlaista muuta puuhaa.

Lisätietoa ja kirjepyhäkoulun tilaaminen tapahtuu sähköpostitse janette.lintula@evl.fi Ilmoittautumisen yhteydessä kerro lapsen nimi sekä postiosoite.

Pyhäkoulut

Hyvän toivon kappeli (Länsisatamankatu 26-28)

Hyvän toivon kappelilla sunnuntaisin klo 12.00 messun yhteydessä pidetään lapsille pyhäkoulua. Pyhäkoulunohjaaja kutsuu messun alussa lapsia pyhäkouluun, jossa lapset pääsevät yhdessä kuulemaan ja ihmettelemään rakastavaa Jumalaa. Ehtoollisen aikana lapset palaavat kappelisaliin, jotta perheet voivat yhdessä osallistua ehtoolliselle.

Mikael Agricolan kirkko (Tehtaankatu 23)

Mikael Agricolan kirkolla Tuomasyhteisö järjestää sunnuntaisin klo 18.00 Tuomasmessun yhteydessä 3-12 –vuotiaille pyhäkoulua leikkien, askarrellen ja laulaen. Lapset kokoontuvat ennen messun alkua kerhotilassa, jonne on ohjekyltit eteisaulasta. Ehtoollisen alkaessa vanhemmat hakevat lapset kirkkosaliin, jotta perheet voivat yhdessä osallistua ehtoolliselle.

Lisätietoa: https://www.tuomasmessu.fi/toiminta/minituomaat/

Leikkilauantai perheille

Hyvän toivon kappelilla järjestetään kerran kuukaudessa Leikkilauantai perheille, jonne lapsi voi tulla yhdessä vanhemman, isovanhemman, kummin tai jonkun muun tärkeän aikuisen kanssa. Leikkilauantaina seikkaillaan raamatun kertomusten äärellä leikin ja monipuolisen toiminnan kautta. Tällöin tarjoillaan myös pientä välipalaa ja samalla aikuiset pääsevät kahvikupposen äärellä jakamaan elämän iloja sekä murheita. Leikkilauantaihin voi tulla ilman ilmoittautumista.

‍Seuraava leikkilauantai on 20.5. klo 9.30-11.30, jonka jälkeen siirrytään kesätauolle.