27.04. Onneksi olkoon: Merja, Meea | Palaute

Saavutettavuusseloste

24.09.2020, 09:51

Helsinginseurakunnat.fi -verkkosivusto ja sen sisarsivustot, helsingintuomiokirkko.fi, kampinkappeli.fi, mustasaarentoimintakeskus.fi, johanneksenkirkko.fi, honkanummenhautausmaa.fi, metrollamusiikkiin.fi ja temppeliaukionkirkko.fi

Helsingin seurakuntayhtymä haluaa taata verkkosivustojensa saavutettavuuden digitaalisten palvelujen tarjoamisesta annetun lain (306/2019) mukaisesti. Tämä saavutettavuusseloste koskee helsinginseurakunnat.fi -sivustoa ja sen alasivuja, sekä sisarsivustoja helsingintuomiokirkko.fi, kampinkappeli.fi, mustasaarentoimintakeskus.fi, johanneksenkirkko.fi, honkanummenhautausmaa.fi, metrollamusiikkiin.fi ja temppeliaukionkirkko.fi

Vaatimusten mukaisuus

Edellemainitut sivustot ovat pääosin EU-direktiivin 2016/2012 mukaisia, alla mainituin poikkeuksin. Sivustot on julkaistu 13.2.2018.

Ei-saavutettava sisältö

Alla lueteltu sisältö ei ole saavutettavaa:

a) puutteet sisällön lainmukaisuudessa

Osasta sivuston kuvia puuttuu alt-teksti.

Osa otsikoista on merkitty väärälle hierarkiatasolle.

b) kohtuuton taakka

Osa luottamuselinten 23.9.2018 jälkeen julkaistuista esityslistoista ja pöytäkirjoista on saatavilla vain pdf-muodossa. Nämä tiedostot eivät ole saavutettavia.

Sivustoilla julkaistut lähes 4000 pdf- ja Word-tiedostoa eivät ole saavutettavia. Työ vanhentuneiden tiedostojen poistamiseksi, ja ajantasaisten tiedostojen on käynnissä, ja henkilökuntaa koulutetaan saavutettavien tiedostojen tekemisessä vuoden 2020 aikana.

Osa videoista ei ole tekstitettyjä.

Saavutettavuusselosteen laatiminen

Tämä saavutettavuusseloste on tehty 21.9.2020.

Saavutettavuuden on arvioinut sisäinen toimija. Sivuston teknisen toimivuuden arvioinnissa on käytetty Siteimprove-työkalua ja ulkopuolisia asiantuntijoita.

Saavutettavuusseloste tarkistetaan seuraavan kerran viimeistään 21.3.2021.

Palaute ja täytäntöönpanomenettely

Saavutettavuutta koskevia kyselyitä, puutteita ja kehitysehdotuksia voi lähettää osoitteeseen palaute.helsinki@evl.fi

Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta sivuston ylläpitäjälle. Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit ilmoittaa asiasta valvontaviranomaiselle.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot

Etelä-Suomen aluehallintovirasto