18.04. Onneksi olkoon: Valto, Valdemar | Palaute
Kuvia Vanhasta kirkosta

Vanha kirkko

Tapahtumat

Kalenteri ja kellosymboli 04.06.2024 klo 12:00 - 12:30 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliVanhakirkko
Kalenteri ja kellosymboli 09.06.2024 klo 10:00 - 11:30 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliVanhakirkko
Kalenteri ja kellosymboli 11.06.2024 klo 12:00 - 12:30 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliVanhakirkko

Vanha kirkko

Lönnrotinkatu 6, Helsinki

Suntion tavoitat p. 09 2340 6155.

Tilojen varauksia voi tiedustella tilavaraukset.tuomiokirkkosrk@evl.fi tai p. 09 2340 6100.

Konserttien varauspyynnöt konsertit.tuomiokirkkosrk@evl.fi

Vanha kirkko on avoinna ti-pe klo 12-15.

Vanha kirkko on yksi Helsingin tuomiokirkkoseurakunnan kirkoista.

Vanha kirkko on sisäremontissa 2.4.–26.5. välisen ajan. Remontin aikana kirkossa ei vietetä jumalanpalveluksia eikä se ole tällöin varattavissa toimituksia ja perhejuhlia varten.

Esteettömyys

Vanha kirkko ei ole täysin esteetön. Voimme palvella pyörätuolilla liikkuvia, saattajan kanssa kirkkoon tulevia Lönnrotinkadun puoleiselta sisäänkäynniltä.

Invahissin kokonaisnostomäärä, sisältäen henkilön ja tuolin, on yhteensä 300kg.

Nostolavalle mahtuu maksimissaan 90cm leveä pyörätuoli tai rollaattori. Suntion puhelinnumero löytyy ovesta. Suntio tulee auttamaan laitteen käytössä.

Väliaikaisesta pysyväksi kirkoksi

Vanha kirkko tarkoitettiin väliaikaiseksi kirkoksi, kun Ulrika Eleonoran kirkko oli saanut purkutuomion nykyisen Senaatintorin paikalta kaupungin keskustan rakentamisen tieltä. Keisarin myöntämillä suolatullirahoilla rakennettu kirkko valmistui jouluksi 1826.‍

Vanha kirkko on monien perhetilaisuuksien paikka ja vihkikirkkona se on edelleen yksi suosituimmista. Vanhan kirkon ympärillä toimii aktiivinen seurakuntalaisten yhteisö.

Tervetuloa mukaan toimintaan!