25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute
Tuomiokirkkoseurakunta

Sielunhoidollisesta vertaisryhmästä apua elämääsi

15.08.2023, 22:34
Vertaistukiryhmässä luottamus itseen, toisiin, elämään ja Jumalaan voi kasvaa hiljalleen.
Keltainen lehti nurmella

Krito-ryhmät ovat sielunhoidollisia vertaisryhmiä

joissa luottamus itseen, toisiin, elämään ja Jumalaan voi hiljalleen kasvaa. Krito on lyhennys sanoista kristillinen toipumistyö. Keskeistä työskentelyssä on oman elämän kipukohtien näkyväksi tekeminen kertomalla ja kirjoittamalla.

Ryhmän selkeät, yksinkertaiset säännöt rauhoittavat kokoontumiset arkojenkin asioiden työstämiselle. Ryhmäläiset saavat saman verran aikaa oman asian kertomiselle. Luottamuksellisessa ilmapiirissä toisten kertomusten kuunteleminen on yhtä tärkeää kuin oman tarinan kertominen. Yksinkertainen rukous ja ryhmäläisten siunaaminen ovat oleellinen osa kristillistä toipumistyötä.

Krito-ryhmä ei ole terapiaa, vaan se on sielunhoidollinen vertaistukiryhmä, jota vetävät koulutetut vertaisohjaajat. Ryhmään sitoudutaan koko työskentelyjakson ajaksi. Ilmoittautuminen tapahtuu etukäteen puhelinhaastattelulla.

Alkavista Krito-ryhmistä ja tapahtumista voi tiedustella järjestävästä seurakunnasta

Tuomiokirkkoseurakunta: diakonissa Satu Ahoseselta 050-569 1126 satu.ahonen@evl.fi
Vuosaaren seurakunta: Antti- Pekka Pesonen 050 4060 039 antti-pekka.pesonen@evl.fi
Malmin seurakunta: Leila Koskelin ja Merja Saviniemi 050 4471322 leila.koskelin@evl.fi tai merja.saviniemi@evl.fi