28.04. Onneksi olkoon: Ilpo, Tuure, Ilppo | Palaute

Virtaa varustamoista

12.01.2024, 15:51
Virtaa Varustamoista -hankkeessa kehitetään Helsingin seurakuntayhtymän matalan kynnyksen palvelukokonaisuutta, Varustamojen toimintaa.
Henkilöitä kiipeämässä vuorelle tavoitteen saavuttamiseksi

Hanke on käynnistynyt syksyllä 2023 ja se toteutetaan Helsingin seurakuntayhtymän ja Diakonia-ammattikorkeakoulun yhteisenä projektina, jota EU:n sosiaalirahasto rahoittaa. Kehitettävään palvelukokonaisuuteen sisältyy ryhmä- ja yksilöohjausta, jonka tavoitteena on osallisuuden, työ- ja toimintakyvyn tukeminen sekä silloittaminen koulutukseen ja työelämään.

Lisäksi kokonaisuuteen nivotaan monialaisen yhteistyöverkoston kehittäminen seurakuntien, järjestöjen sekä julkisten toimijoiden välille. Hanke kokoaa yhteen henkilöitä, jotka toimivat Varustamoissa, järjestöissä ja julkisissa palveluissa. Toimijoista muodostetaan verkosto ja heille järjestetään yhteiskehittämisen työpajoja.

Tavoitteena on, että monitoimijainen yhteistyö vahvistuu, yhteinen tietoisuus eri toimijatahoista kasvaa ja mahdollisuudet palvelujen kehittämiseen helpottuvat.

Tsemppi-valmennus on tarkoitettu Varustamotoiminnasta kiinnostuville 25–55-vuotiaille työelämän ulkopuolella oleville henkilöille, jotka kaipaavat tilanteeseensa muutosta.

Tsemppi-valmennus koostuu yksilö- ja ryhmäohjauksesta. Valmennus on suunnattu osallistujien osaamisen, taitojen ja valmiuksien vahvistamiseen. Tavoitteena on työ- ja koulutuspolkujen selkiytyminen.

Hanke toimii Matteuksenkirkon (Itäkeskus), Malmin ja Hermannin Diakoniatalon (Hämeentie) Varustamoilla.