13.05. Onneksi olkoon: Kukka, Floora | Palaute

Virtaa Varustamoista - Tsemppi-valmennus ja matalan kynnyksen palvelut hankkeessa

04.04.2024, 12:22
Virtaa Varustamoista -hankkeessa kehitetään Helsingin seurakuntayhtymän matalan kynnyksen palvelukokonaisuutta, Varustamojen toimintaa.

Henkilöitä kiipeämässä vuorelle tavoitteen saavuttamiseksi

Hankkeessa on kehitetty Tsemppi-valmennus, jota pilotoidaan vuoden 2024 aikana jokaisella kolmella Varustamolla. Tsemppi-valmennus on hankkeen kohderyhmälle, 25–55-vuotiaille helsinkiläisille, suunnattu tavoitteellinen valmennuskokonaisuus, joka koostuu sekä yksilö- että ryhmätapaamisista.

Valmennuksen aikana saa eväitä arjen hyvinvointiin ja pääsee lisäämään valmiuksia kohti koulutusta tai työelämää. Ryhmään osallistuminen edellyttää sitoutumista ja valmiutta työstää omia tavoitteitaan.

Valmennus koostuu kahdeksasta ryhmävalmennuskerrasta. Yhden ryhmäkerran kesto on 3 tuntia.

Valmennus on ilmainen.

Valmennuksen teemat:

1. Oma nykytilanne ja tavoitteet
  2. Ajankäyttö, arvot ja roolit
  3. Arjen valinnat
  4. Tunteet ja kannustaminen
  5. Palautuminen, luovuus ja harrastukset
  6. Valmiuksia ja taitoja kohti työelämää
  7. Työllistymisen eri vaihtoehtoja
  8. Tulevaisuus ja unelmat

Teemoja käsitellään yksin ja yhdessä, keskustellen ja käytännön harjoituksia tehden. Osalle

ryhmäkerroista tulee vierailija, mm. työkykykoordinaattorit Helsingin työllisyyspalveluista ja

kokemusasiantuntijoita.

Ennen valmennusta ja sen jälkeen on yksilötapaaminen, jossa keskitytään jokaisen

elämäntilanteeseen yksilöllisesti. Yksilöohjausta on mahdollista saada koko valmennuksen ajan

tarpeen mukaan. Kolmen kuukauden valmennuksen jälkeen ryhmäläisille tarjotaan mahdollisuus

yhteistapaamiseen.

Ryhmä ovat suljettuja, ja niihin otetaan enintään 10 osallistujaa. Ryhmä sisältää lounaan ja kahvit.

Vuoden 2024 tulevat Tsemppi-valmennukset:

Matteuksenkirkon Varustamo (Itäkeskus)

17.4. – 12.6.2024

Malmin Varustamo

2.10 – 20.11.2024

Kysy lisää Tsemppi-valmennuksesta: Heini Sajalin, heini.sajalin@evl.fi; p. 050 305 0568 tai Anne

Korhonen, anne.korhonen@diak.fi; p. 050 312 2973.

Ensimmäinen ryhmä pidettiin helmi-maaliskuussa 2024 Hermannin Varustamolla. Kiitokset kaikille ryhmään osallistuneille!