08.05. Onneksi olkoon: Heino | Palaute

Lasten ja nuorten kuoroja ja musiikkiryhmiä ympäri kaupunkia

21.01.2020, 14:56
Kuvassa lapsikuorossa laulavia lapsia.

Haluaisitko mukavaa yhdessä tekemistä ja kokeilla kuorolaulua?

Nauttisiko lapsesi hauskasta musiikkiharrastuksesta?

Nyt olisi hyvä mahdollisuus aloittaa lauluharrastus! Helsingin seurakunnilla on laaja valikoima erilaisia lauluryhmiä ja kuoroja, joista jokaiselle löytyisi varmasti jokin sopiva.

Voit valita vaikkapa ohjelmistoltaan mieleisesi ryhmän tai vaativuudeltaan hyvältä tuntuvan tason. Kuoroihin voi hakea myös yli seurakuntarajojen.

Lapsi- ja nuorisokuoro Kannelkellot

Malminkartanossa harjoittelevien Kannelkellojen ohjelmistossa on myös kantaesityksiä.

Aurinkokuoro

Lauttasaaressa harjoittelevassa Aurinkokuorossa lauletaan Lasten virsiä ja lastenlauluja. Se esiintyy seurakunnan tilaisuuksissa ja perhemessuissa. Lapsikuoro kutsuu mukaan 6–12-vuotiaita laulamaan iloiseen joukkoonsa.

Nuottilinnut ja Tuulenpesä

Nuottilinnut ja Tuulenpesä harjoittelevat Malmin kirkolla. Nuottilinnut-kuoro on 6–10-vuotiaille ja Tuulenpesä yli 10-vuotiaille.

Laulupuu

Puistolan kirkolla harjoittelevassa Laulupuu-kuorossa on useita ryhmiä.

Pihlajanmarjat

Pihlajanmarjat harjoittelevat Viikin kirkolla. Ryhmiä on eri ikäisille.

Lapsi- ja nuorisokuoro iLOPISARAT

Mikaelinkirkolla Kontulassa harjoitteleva Lapsi- ja nuorisokuoro iLOPISARAT on yli 5-vuotiaille juniorilaulajille.

Ohjelmiston pääpaino on hengellisessä lastenmusiikissa. Harjoituksissa on iloinen meininki.. Laulut opitaan yhdessä muun muassa loruttelun ja kaikulaulun avulla.

Lapsikuoro Munkkivuoressa

Munkkivuoren seurakuntasalissa harjoittelevaan lapsikuoroon ovat tervetulleita kaikki yli 6-vuotiaat lauluintoiset lapset.

Lapsi- ja nuorisokuoro Sonórus

Roihuvuoressa harjoittelevassa Sonórus-kuorossa nuorimmat ovat 6-vuotiaita, yläikärajaa ei ole. Mukana on sekä tyttöjä että poikia. Koko ryhmän henkilömäärä vaihtelee, mukana 9–15 laulajaa. Ohjelmistossa hengellistä lasten ja nuorten musiikkia.

Lapsikuoro Kristallit

Vartiokylässä harjoitteleva Kristallit-kuoro on tarkoitettu 1–6-luokkalaisille laulamisesta ja yhteismusisoinnista innostuneille tytöille ja pojille. Lapsikuoro esiintyy messuissa ja muissa seurakunnan tapahtumissa muutaman kerran vuodessa.

Kuorokerho Laajasalossa

Uusi kuorokerho harjoittelee Laajasalon kirkolla.

Nuorisokuorot ja nuorten musiikkiryhmät

Roihuvuoren nuorten kuoro

Uusi kuoro on suunnattu riparin käyneille ja sitä vanhemmille nuorille. Kuorossa lauletaan monipuolisesti hengellistä musiikkia mustasta gospelista virsiin ja ylistysmusiikkiin.

Nuorten kuoro ja bändi Kontulassa

Mikaelinkirkolla harjoitteleva kuoro ja bändi koostuu pääosin isoskoulutukseen osallistuvista nuorista, mutta kaikki nuoret ovet tervetulleita mukaan. Ohjelmisto koostuu nuorten hengellisestä musiikista ja virsistä.

Saarikuoro

Lauttasaaressa harjoitteleva alle 40-vuotiaille tarkoitettu nuorten ja nuorten aikuisten kuoro. Kuoroon otetaan myös nuoria ja nuorehkoja soittajia. Kuoro ja musiikkiryhmä harjoittelevat yhdessä. Ohjelmisto on kevyempää hengellistä musiikkia ja virsiä. Kuoro esiintyy seurakunnan tilaisuuksissa ja osallistuu muun muassa Lauttasaaren seurakunnan viikkomessuihin esilaulajaryhmänä ja musiikin toteuttajina.

Nuorten bändikerho

Myllypurossa harjoitteleva nuorten bändikerho.

Valon ääni

Vuosaaressa harjoitteleva Valon ääni on nuorten kuoro ja bändi, joka koostuu seurakuntanuorista. Rentoa musaa ja menevää meininkiä. Mukana on noin 15 henkilöä, ikähaitari noin 15–22 vuotta. Ryhmä esiintyy kaikissa seurakunnan konfirmaatiomessuissa, nuorten messuissa ja muissakin tilaisuuksissa. Ei laulu- eikä soittokoetta, kaikki pääsevät mukaan