04.05. Onneksi olkoon: Roosa, Rosa, Ruusu | Palaute
Koko Helsinki

Muualle haudattujen muisteleminen Helsingin seurakuntayhtymän hautausmailla

05.09.2023, 10:30
Kaikilla Helsingin seurakuntayhtymän hautausmailla on menneiden sukupolvien muistomerkki, jossa voi muistella muualle haudattuja.

Hietaniemen hautausmaa

Muualle haudattujen portaat ja Menneiden sukupolvien muistomerkki Hietaniemen uuden alueen korttelissa 20.

Hietaniemen hautausmaan muualla haudattujen portaat ja muistomerkki menneiden sukupolvien muistolle.

L‍isätietoja Hietaniemen hautausmaasta.

Hietaniemen hautausmaan kartta.

Honkanummen hautausmaa

Kortteleiden 29 ja 30 välissä on Menneiden sukupolvien muistomerkki, jonka äärellä voi käydä muistelemassa muualle haudattuja läheisiä ja menneitä sukupolvia.

Honkanummen hautausmaa muistomerkki
Honkanummen hautausmaan menneiden sukupolvien muistomerkki.

Lisätietoja Honkanummen hautausmaasta.

Honkanummen hautausmaan kartta.

Kulosaaren hautausmaa, Leposaari

Kappelin vieressä on muistomerkki Menneiden sukupolvien ja muualla lepäävien muistolle, jonka ääreen voi tulla muistelemaan toisaalle haudattuja rakkaita.

Lisätietoja Leposaaresta.

Leposaaren kartta.

Malmin hautausmaa

Muualle haudattuja vainajia voi muistaa tuomalla kynttilän Pihlajamäentien portin lähellä sijaitsevalle muistelupaikalle tai uudelle muistelupaikalle kortteleiden 96 ja 97 välissä.

kynttilöitä muualle haudattujen muistelualueella Malmin hautausmaalla
Muualle haudattujen muistelupaikka Malmin hautausmaalla, kortteleiden 96 ja 97 välissä.

Lisätietoja Malmin hautausmaasta.

Malmin hautausmaan kartta.

Maunulan uurnalehto

Muualle haudattuja läheisiä voi muistella keskikentän suuren ristin luona, takakentillä sijaitsevilla Otavan tähdillä tai lammen rannan lyhtypolulla. Kynttilät voi asettaa ristin juurelle, Otavan tähtien päälle tai lyhtypolulla sijaitseviin kynttilätelineisiin.

Näille muistelupaikoille voi jättää kynttilän myös siinä tapauksessa, että läheisen haudalle on vaikea päästä talvella lumitilanteen vuoksi.

Lisätietoja Maunulan uurnalehdosta.

Maunulan uurnalehdon kartta.

Östersundomin hautausmaa

Kirkon vierellä on menneiden sukupolvien muistokivi, jonka äärellä voi käydä muistelemassa muualle haudattuja läheisiä ja menneitä sukupolvia.

Lisätietoja Östersundomin hautausmaasta.

Östersundomin hautausmaan kartta.