24.04. Onneksi olkoon: Pertti, Altti, Albert | Palaute

Vuosi 2020 Snellu Cafessa

12.02.2021, 17:54
Valkoinen pakettiauto jossa W&F-teippaukset

Snellu Cafen arki oli alkuvuonna 2020 totuttuun tapaan täynnä vilinää ja vilskettä. Ravintolan toimintaperiaatteiden mukaan työllistetään nuoria ja annetaan ohjausta ravintolatyöhön.

Kaksi miestä ja nainen keittiötöissä, kattilan äärellä

Alueen ihmiset ovat löytäneet Snellu Cafen hyvin. Juttu luistaa ja kuulumisia vaihdetaan pöytäkunnissa. Suureen joukkoon mahtuu myös monenlaisia elämäntilanteita; asiakkailla on kova keskustelun ja kohtaamisen tarve. Moni kaipaa mahdollisuutta jutella kirkon työntekijän kanssa ja selvittää omaa elämäntilannettaan. Snellu Cafe palvelee jokaista niin ruumiin kuin hengen ravinnon osalta.

Maalis-elokuussa 2020 Snellu Cafen henkilökuntaa työllisti akuuttikassijako eli poikkeusajan ruoka-apu . Ruoka-avun jakopisteistä Matteuksenkirkko oli vilkkain. Siellä jaettiin päivittäin noin 700 kassia.