24.04. Onneksi olkoon: Pertti, Altti, Albert | Palaute

Iltapäiväkerho - tehdään hyvä päivä yhdessä!

Malmin seurakunta

01.03.2021, 09:53 /  päivitetty 20.03.2024, 17:48
Lukuvuonna 2024-2025 järjestämme 1.-2.-luokkalaisten koululaisten iltapäivätoimintaa Puistolan kirkolla. Hakuaika on 1.-30.4. Viikin kirkon iltapäivätoiminta päättyy keväällä 2024.

Puistolan kirkon iltapäiväkerho on seurakunnan järjestämää kerhotoimintaa, jossa ovat läsnä kirkkovuosi ja kristilliset juhlapyhät. Kerhopaikkoja on rajoitettu määrä. Perheillä on mahdollisuus hakea myös Helsingin kaupungin järjestämään iltapäivätoimintaan alueella.

Iltapäiväkerhotoimintaa järjestetään koulupäivinä. Toimintaa ei järjestetä koulujen loma-aikoina eikä lauantaikoulupäivinä.

Turvallinen iltapäivä koululaiselle

Iltapäiväkerho on pienen koululaisen turvallinen paikka koulupäivän jälkeen. Kerhopäivä sisältää monenlaista tekemistä yhdessä kavereiden kanssa; leikkiä, ulkoilua, levon hetkiä ja ajan tehdä läksyjä. Iltapäiväkerhossa tarjoillaan joka päivä välipala.

Puistolan kirkon ip-kerho
Taidetta Puistolan kirkon iltapäiväkerhosta. Kuvissa värikkäät ilotulitukset.

Tärkeää on, että lapsi kokee kerhopäivänsä aikana iloa ja onnistumisen kokemuksia. Positiivinen ilmapiiri ja turvalliset aikuiset rohkaisevat lasta kertomaan päivän iloja ja suruja.

Kunnioitamme perheiden erilaisia tapoja ja katsomuksia. Haluamme olla tukemassa lapsen ja koko perheen hyvinvointia ja arkea.

Kohtaamme lapsen yksilönä

Meille on tärkeää, että kohtaamme lapsen yksilönä ja hänen ainutlaatuisuuttaan kunnioitetaan. Lapsella on oikeus, tulla kuulluksi, nähdyksi ja huomioiduksi sekä ymmärretyksi. Toiminnassamme huomioimme lasten kiinnostuksen kohteita ja toiveita tarjoamalla monipuolista toimintaa, jossa ketään ei jätetä yksin. Havainnoimme ryhmän toimintaa ja rohkaisemme lapsia kertomaan kaikista asioista ohjaajille. Kaikissa lapseen liittyvissä asioissa yhteistyö ja vuorovaikutus vanhempien kanssa on meille erityisen tärkeää. Haluamme olla lisäämässä yhteistä ymmärrystä lapsen parhaaksi.

Puistolan kirkon iltapäiväkerho (Tenavatie 4)

Seurakunnan iltapäivätoimintaan voivat hakea 1.–2. luokkalaiset. Toimintaan haetaan sähköisen järjestelmän kautta, joka edellyttää vahvaa tunnistautumista. Hakuaika on 1.-30.4.2024. Linkki sähköiseen hakuun aukeaa hakuajan alkaessa.

Hae tästä iltapäiväkerhoon

Kerho on avoinna ma-pe klo 12-16. Maksu sisältää toiminnan, välipalan ja vakuutuksen, ja se määräytyy perheen valitseman palvelun mukaisesti: 1-3 kerhopäivää viikossa maksaa 60 euroa kuukaudessa tai 4-5 kerhopäivää viikossa maksaa 100 euroa kuukaudessa.

Tehdään yhdessä
Askarteluhuoneessa pääsee luovuus valloilleen. Käytämme paljon kierrätys- ja luonnosta saatavia materiaaleja.

Ilmoitus lapsen kerhopaikasta tai varasijasta postitetaan huoltajille viikolla 24. Mikäli lapsenne ei ota kerhopaikkaa vastaan, ilmoitathan siitä sähköpostilla 31.7.2024 mennessä osoitteeseen: anne.ridell@evl.fi

Talven leikit
Iltapäiväkerhossa on hyvät mahdollisuudet toimia sekä sisällä, että ulkona. Laajalla piha-alueella löytyy tekemistä jokaisena vuodenaikana.

Puistolan kirkon iltapäiväkerho: Kuka voi hakea? Mitä siellä tehdään? Tarjotaanko lapsille välipalaa? - Lue vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin!

Lisätietoja:

Anne Ridell p. 050 380 3768, anne.ridell@evl.fi