16.05. Grattis: Ester | Respons
Hela Helsingfors

Gravgårdarna är öppna hela julhelgen

16.12.2020, 16:50 /  päivitetty 21.12.2020, 13:28
Kädet pitelevät hautakynttilää hautakiven edessä

I år förväntas fler människor är vanligt besöka gravgårdarna i Helsingfors under julhelgen. Portarna är öppna dygnet runt från och med tisdag 22.12 kl. 7 fram till torsdag 7.1 kl. 22. Om möjligt så rekommenderar vi att du planerar in ditt besök på gravgården under någon annan dag än julafton. På så sätt undviker vi trängsel och har bättre möjligheter att hålla goda avstånd till varandra.

I år ordnas inga traditionella andakter på kyrkogårdarna på grund av coronarestriktionerna. Här kan du delta i en tvåspråkig andakt online

Ny söktjänst underlättar

I år hjälper mobiltjänsten ”Hautahaku” dig att smidigt hitta fram till rätt gravar i vintermörkret. För en sökning i tjänsten behöver du mata in efternamnet på den vars grav du söker. Du kan avgränsa sökningen med att ange födelse- och dödsår samt begravningsplats. Resultatet visas på en karta. Läs mera

Avvikande trafikarrangemang