04.05. Onneksi olkoon: Roosa, Rosa, Ruusu | Palaute

Lekholmen

10.04.2024, 13:11
Seurakuntien ruotsinkielinen keidas Helsingin Leikosaaressa.

Lekholmen on Itä-Helsingin saaristossa sijaitseva kuuden hehtaarin kokoinen kesäkoti ja leirisaari. Lekholmenissa järjestetään läpi kesäkauden ruotsinkielisten seurakuntien toimintaa - sekä leirejä että seurakuntien avointa toimintaa. Lekholmenin leirikeskus tarjoaa hyvät puitteet myös mm. leirikouluille, päiväretkille sekä virkistyspäiville koulujen lomakauden ulkopuolella keväällä ja syksyllä. Saaressa on toimivat kokoontumistilat, kappeli ja ruokasali sekä yhteensä noin 120 vuodepaikkaa. Vessat, suihkutilat sekä sauna löytyvät erillisistä rakennuksista. Leiriohjaajien käytössä olevissa Prästgårdenissa ja Herrgårdenissa on omat sisävessat - ja suihkut.

Lekholmenissa on rantasauna mahtavine näköaloineen sekä hyvät uintimahdollisuudet. Saaresta löytyy myös hyvät harrastusmahdollisuudet; urheilukenttä, lentopallokenttä, sulkapallokenttä, shakkikenttä sekä pingispöytä.