20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute
Koko Helsinki

Lägergårdar

10.04.2024, 13:15
Välkommen till Helsingfors kyrkliga samfällighets lägergårdar!
Lohiranta strand

Helsingfors kyrkliga samfällighet har två lägergårdar som är i bruk året om – Korpirauha i Sjundeå och Lohiranta i Lojo. Lekholmen i Helsingfors används under den varma årstiden, Porkala i Kyrkslätt är öppen från april til november.

Sommartid används lägergårdarna av församlingarna. Mot slutet av säsongen kan också andra intresserade boka lägergårdarna, som erbjuder möjligheter till både inkvartering och måltidsservice i vacker miljö nära vatten.

Utrymmena lämpar sig för läger- och kursverksamhet, för rekreation och som festlokaler. Alla lägergårdar erbjuder utöver inkvarterings- och måltidstjänster också konferensutrymmen, bastu, simstrand samt kapell. På de flesta lägergårdarna kan både stora och mindre grupper också tälta.