15.05. Onneksi olkoon: Sofia, Sonja, Sohvi | Palaute

Esikoisvauvakerhot kutsuvat vauvoja ja vanhempia

25.03.2024, 16:14
Yhteistä iloa ja ihmettelyä perheen esikoisen kanssa, uudessa elämäntilanteessa.

Seurakuntien esikoisvauvakerhot kutsuvat mukaan vauvoja ja vanhempia kasvamaan yhdessä. Keskustelua, leikkiä, erilaisia teemoja, kahvittelua – olette lämpimästi tervetulleita!

Jossain seurakunnissa kerhot ovat nimellä sylivauvat, jossain ensi kertaa äidiksi. Yhtä kaikki, ryhmät tarjoavat vanhemmille vertaistukea vanhemmuuteen liittyviin kysymyksiin, kun muutkin osallistujat ovat samassa elämäntilanteessa pienen jälkeläisen kasvun äärellä.

Yhteinen tekeminen vahvistaa lapsen ja vanhemman välistä vuorovaikutusta, joka on äärimmäisen tärkeää pienen lapsen kasvulle ja kehitykselle. Pieni saa rauhassa kasvaa oman aikuisen äänen hyrinässä lempeän katseen alla ja samalla ihmetellä turvallisesti muita kanssakulkijoita. ‍