19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Vuosaaren seurakunta

Nuorille melkein mitä vaan – tuu tsekkaamaan!

Vuosaaren seurakunta

31.08.2022, 10:19 /  päivitetty 06.01.2024, 22:14
Nuorten jalat ihan vierekkäin. Jaloissa värikkäät tennarit.

Kiinnostaako hengailu kahvilassa, yö Valossa, matka Taizéen, isoskoulutus, Valon messut tai syvällisempien ajatusten ja kysymysten pohdinta? Nuorille on tarjolla monenlaista toimintaa, melkein mitä vaan tuu – tsekkaamaan!

Nuorten toiminnassa tapahtuu paljon muutakin, kuin mitä alle on listattu: tapahtumia, leirejä, retkiä, matkoja, isos- ja kerhonohjaajakoulutusta, sekä vaikka mitä muuta! Liity nuorten whatsapp-ryhmään niin pysyt ajan tasalla, tai kysy rohkeasti lisää ohjaajilta!‍

Nuortenkahvila on rentoilua

Valon tiloista löytyy iso kahvila, jonka tiistai-iltaisin ovat jo vuosien ajan vallanneet nuoret. Nuortenkahvilassa vietetään rennosti aikaa hyvässä seurassa, pelaillaan kaikenlaista, mm. bilistä, ilmakiekkoa tai lautapelejä. Ja jos pelit ei kiinnosta, niin kahvilassa voi leppoisasti vain rentoutua mukavilla sohvilla, tai surffata vaikka kännykällä tai tehdä läksyjä.

Kahvilassa on aina tarjolla maksutonta kahvia ja teetä, sekä lisäksi kotiruokaa tarjoillaan klo 18 alkaen, aina niin kauan kuin sitä riittää. Kahvilassa on myös myynnissä edulliseen hintaan pientä suolaista ja makeaa.

Tervetuloa, tämä on nuorten oma mesta!

Sinustako kahvila-avustaja eli kahva? Nuortenkahvilassa on paljon kahvoja, eli kahvila-avustajia, jotka pyörittävät kahvilan toimintaa. Jos kiinnostut, tule kahvilaan kurkistamaan menoa, ja nykäise hihansuusta Taijaa, joka vastaa kahvila-avustajien ja kahvilan toiminnasta.‍

Seuraavat kahvilat listattuna alla.

Jos listaus on tyhjä, kahvilatoiminta on tauolla.

Nuorten perjantain peli-ilta

Pelaa rennosti pelejä ja vietä aikaa yhdessä.

Seuraavat peli-illat listattuna alla.

Jos listaus on tyhjä, toiminta on tauolla.

Valon ääni

Nuorten kuoro ja bändi on rentoa oloa ja menevää musaa.

Valon ääni on nuorten musiikkiryhmä, joka valmistelee musiikkia pääasiassa nuorten tilaisuuksiin, mm. konfirmaatioihin ja nuortenmessuihin. Säteilevään joukkoomme mahtuu mukaan niin soittajia kuin laulajiakin! Harjoittelemme keskiviikkoisin projektiluonteisesti Valossa.

Lisätiedot ja projektien ajankohdat kanttoreilta.‍

Nuoret aikuiset

Yhdessäoloa, purtavaa ja elämän ihmettelyä. Mukaan voi tulla sinä vuonna jolloin täyttää 18.

Lisätiedot Elsalta, 050 448 9767, elsa.sihvola@evl.fi.

Valon ilta

Nuorten ja nuorten aikuisten yhteisö, joka valmistaa ja pitää yhdessä rennon messun, jonka jälkeen on yhteistä illanviettoa ruokailun, tutustumisen ja leppoisan olon merkeissä.

Seuraavat kerrat listattuna alla.

Jos listaus on tyhjä, toiminta on tauolla.

Isostoiminta

Oliko mahtiripari? Olisiko kiva päästä uudestaankin leireilemään? Tule isoseksi ja mukaan isostoimintaan!

Koulutus pyörähtää käyntiin aina syyskauden alussa ja kokoontumiset kestävät kevään loppuun saakka.

Isostoiminnan vuosi huipentuu isosleiriin sekä isosten siunaamiseen tehtäviinsä.

Lisätiedot isostoiminnasta Taijalta.‍