19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Vuosaaren seurakunta

Seurakuntavaalit 2022 | Ehdokkaat ja äänestysnumerot Vuosaaressa

16.09.2022, 23:02 /  päivitetty 08.11.2022, 13:13
Vuosaaren seurakunnan vaalilautakunnalle saapui määräaikaan 15.9. mennessä kolmen valitsijayhdistyksen ehdokaslistat.
Seurakuntavaalien teemavärinen tausta, teksti: ehdokkaat vuosaaressa, uskottu, toivottu, rakastettu, seurakuntavaalit

TOIVO: seurakuntaneuvosto 6 ehdokasta, yhteinen kirkkovaltuusto 5 ehdokasta.

Tulkaa kaikki: seurakuntaneuvosto 10 ehdokasta, yhteinen kirkkovaltuusto 10 ehdokasta.

Vastuunkantajat: seurakuntaneuvosto 10 ehdokasta, yhteinen kirkkovaltuusto 10 ehdokasta.‍

Ehdokkaat Vuosaaren seurakunnassa

V‍alitsijayhdistys: Vastuunkantajat

(suurenna kuvaa klikkaamalla)

Ehdokkaiden kuvat ja numerot.

Valitsijayhdistys: Vastuunkantajat

Tommi Vihervaara | 10

Samuli Virtanen | 11

Valitsijayhdistyksen esittely

Vuosaaren seurakunnan Vastuunkantajien periaatteet.

Jumalan hyvä sanoma, evankeliumi, on tarkoitettu kaikille. Seurakunnan tehtävä on välittää evankeliumia ja auttaa ihmisiä yhteyteen Jumalan ja lähimmäisten kanssa. Vastuunkantajat tahtovat pitäytyä seuraaviin periaatteisiin:

1. Raamattu. Opetuksemme ja toimintamme tulee perustua Raamattuun ja luterilaiseen tunnustukseen.

2. Seurakunta. Seurakunta tukee ihmisiä kaikissa elämänvaiheissa ja kannustaa jokaista osallistumaan. Elävässä seurakunnassa on tilaa myös herätysliikkeille.

3. Evankeliumi. Hyvän sanoman välittäminen sanoin ja teoin niin kotimaassa kuin ulkomailla on seurakunnan perustehtävä, jossa apuna ovat kaikki kirkon lähetysjärjestöt.

4. Ihmiset. Kutsumme uskosta osattomia ja seurakunnasta vieraantuneita Vapahtajan ja seurakunnan yhteyteen.

5. Perhe. Tuemme perheitä, kristillisiin arvoihin perustuvaa lasten ja nuorten kasvatusta, sekä miehen ja naisen välistä avioliittoa.

6. Rakkaus. Kannamme huolta heikommassa asemassa olevista ja autamme avuntarvitsijoita.

Valitsijayhdistyksen yhteyshenkilö: Heikki Pynnönen, 040 530 4982, heikki.pynnonen51@gmail.com.

Valitsijayhdistys: Vuosaaren seurakunnan kokoomuslaisten TOIVO -ehdokaslista

Valokuvat ehdokkaista numeroineen.

Valitsijayhdistys: Vuosaaren seurakunnan kokoomuslaisten TOIVO -ehdokaslista

Katja Ahopelto | 30

Anja Hinkkanen | 27

Marit Hohtokari | 29

Marja Nyman | 31

Pekka Pirkkala | 28

Timo Raittinen | 26

Katja Ahopelto | 15

Marit Hohtokari | 14

Marja Nyman | 16

Pekka Pirkkala | 13

Timo Raittinen | 12

‍Valitsijayhdistyksen esittely

Me Vuosaaren seurakunnan kokoomuslaiset luottamushenkilöt ja –ehdokkaat olemme eri-ikäisiä, erilaisissa elämäntilanteissa eläviä hyvin tavallisia vuosaarelaisia. Pidämme tärkeänä ja pyrimme toiminnallamme edistämään tavallisten seurakuntalaisten ”kuluttajansuojaa” evankelisluterilaisen kirkon palveluissa ja jumalanpalveluksissa.

Seurakunnan kristillinen sanoma pohjautuu perinteisiin ja isänmaallisiin arvoihin. Yhteiskunnan perusyksikkö on koti ja perhe. Näissä molemmissa toteutamme arjen kristillisyyttä. Seurakunta on meille turvallinen, hyväksyvä ja yhteisöllinen kohtauspaikka Jumalan sanan ääressä.

Haluamme, että Vuosaaren seurakunta on avoin, yhteisöllinen ja suvaitsevainen kaikenikäisille asukkaille, kaikenlaisille ihmisille, erilaisille perheille ja yksinäisille. Myös maahanmuuttajat toivotetaan seurakuntaan mukaan. Erilaisten seurakuntalaisten ja työntekijöiden pitää mahtua samaan kirkkoon. Kirkko on meitä jokaista varten!

Valitsijayhdistyksen yhteyshenkilö: Timo Raittinen, 0400 431 726, timo.raittinen@trainmark.fi

Valitsijayhdistys: Tulkaa kaikki –Vuosaari

(suurenna kuvaa klikkaamalla)

Ehdokkaiden valokuvat ja numerot.

Valitsijayhdistys: Tulkaa kaikki –Vuosaari

Jussipekka Jyväsjärvi | 38

Raija Laajanen | 40

Heidi Lehtonen | 36

Marja Lindholm | 34

Pauli Löija | 32

Tuula Paasivirta | 33

Hanna-Riikka Söderlund | 37

Auli Tynkkynen | 35

Jyrki Ylä-Juhakkala | 39

Ville Jalovaara | 18

Jussipekka Jyväsjärvi | 24

Raija Laajanen | 25

Heidi Lehtonen | 20

Marja Lindholm | 21

Pauli Löija | 22

Tuula Paasivirta | 17

Auli Tynkkynen | 19

Jyrki Ylä-Juhakkala | 23

‍Valitsijayhdistyksen esittely

Jokainen on tärkeä sellaisena kuin on. Kirkon on tärkeää tukea kaikenlaisia perheitä, pareja, eronneita ja sinkkuja. Tuemme vammaisten aktiivista osallistumista. Keskustelemme eri tavoin ajattelevien kanssa kunnioittavasti ja rakentavasti.

Otamme huomioon vuosaarelaisen moninaisuuden ja kulttuurisen rikkauden. Jumalan rakkaus ja huolenpito kuuluvat kaikille. Samaa sukupuolta olevien parien kirkollinen vihkiminen on mahdollistettava.

Ammattitaitoisista työntekijöistä ja motivoituneista vapaaehtoisista ja seurakuntalaisista muodostuu kirkon voima. Rinnalla kulkeminen lähellä ja kaukana on tärkeää. Kirkon pitää kuulla köyhien ja syrjäytettyjen ääni ja toimia ympäristön puolesta. Resursoimme diakoniaa Vuosaaressa ja maailmalla tuntuvasti. Kirkko elää mukana arjen iloissa ja suruissa.

Kirkko kuuluu kaikille!

Valitsijayhdistyksen yhteyshenkilö: Matleena Järviö, matleena.jarvio@gmail.com‍