26.04. Onneksi olkoon: Terttu, Teresa, Tessa | Palaute
Vuosaaren kirkko

Kouluun lähtevien siunaaminen Vuosaaren kirkossa

Vuosaaren seurakunta

Kalenteri ja kellosymboli07.08.2024 klo 18:00 - 19:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliVuosaaren kirkko, Satamasaarentie 7, 00980 Helsinki

Kouluun lähtevien siunaaminen Vuosaaren kirkossa keskiviikkona 7.8. klo 18.

Elsa Sihvola, Kirsi Satosalmi ja Ilkka Kanerva.

Suojelusenkelin siipien suojassa koulutielle – kouluun lähtevien siunaaminen Vuosaaressa

Suojelusenkelien siipien havinaa kuullaan Vuosaaren kirkossa keskiviikkona 7.8. klo 18, kun ensimmäisen luokan aloittavat siunataan koulutielle. Tervetuloa uudet ekaluokkalaiset perheineen, läheisineen ja kummeineen! Tilaisuus on kaikille avoin, eikä etukäteen tarvitse ilmoittautua.

Yhtäkkiä iso, mutta silti vielä pieni. Lapsen ensimmäinen koulupäivä hämmentää vanhempia usein ainakin yhtä paljon kuin lapsia. Yhtäkkiä pienestä on tulossa iso, jonka elämään kuuluvat kotiavaimet, suojatien ylitys ja omat ystävyyssuhteet ristiriitoineen. Kouluun lähtevien siunaustilaisuudessa seurakunta saattaa lapsia ja vanhempia uuteen elämänvaiheeseen. Tilaisuudessa on myös usein mukana samaan kouluun ja ehkä jopa samalle luokalle meneviä lapsia. Siunaaminen on myös koko perheelle valmistautumista uuteen elämäntilanteeseen, varsinkin ensimmäisen lapsen aloittaessa koulun.

Ekaluokkalaisen siunaus on koko perheen siirtymäriitti

Helsingin seurakunnat ovat järjestäneet kouluun siunaamisia jo useamman vuoden ajan. Siunaustilaisuudet järjestetään elokuussa juuri ennen koulujen alkamista. Kouluun siunaamisella seurakunta haluaa olla lapsen ja koko perheen tukena siunaamassa, toivottamassa kaikkea hyvää ja rukoilemassa heidän puolestaan.

Siunaamiseen voi osallistua missä tahansa kirkossa.