29.04. Onneksi olkoon: Teijo | Palaute

Kouluikäisten kerhot keväällä 2024

Mikaelin seurakunta

22.12.2023, 06:00 /  päivitetty 11.03.2024, 14:07
Kaipaako lapsesi harrastusta? Kevätkaudella on luvassa taas monenlaista maksutonta ja hauskaa tekemistä arki-iltoihin, kun kerhotoiminta pyörähtää käyntiin. Tervetuloa mukaan!
Vihreällä taustalla piirrettyjä lasten kuvia ja teksti

Ilmoittautuminen kerhoihin alkaa maanantaiaamuna 8.1. täällä, mutta mukaan voi ilmoittautua myös kesken kerhokauden, jos tilaa on. Huomaathan, että syyskaudella kerhossa jo olleiden tulee myös ilmoittautua kevään kerhoihin linkin kautta. Kaikki syyskaudella toimineet kerhot eivät kevätkaudella jatka ja muutama uusi kerho aloittaa nyt keväällä toimintansa.

Kerhot alkavat viikolla 3, ma 15.1. alkaen ja jatkuvat viikolle 17, eli viimeiset kerhot pidetään to 25.4. Talvilomaviikolla 8 kerhoja ei pidetä. Kerhoja ohjaavat vapaaehtoiset nuoret ja nuoret aikuiset.

Kokoontumispaikasta ja viikonpäivästä riippumatta kokkikerhoissa kokkaillaan samaa reseptiä aina viikon ajan. Kerholaiset ja kerhonohjaajat voivat yhdessä valita reseptit kolmelle kerhokerralle.

Huomaathan, että mikäli kerhoryhmään ei osallistu vähintään neljää kerholaista viikon 7 kerhokertaan mennessä, kerho kokoontuu vain siihen saakka. Tällöin huoltajille ilmoitetaan vielä erikseen kerhon päättymisestä ja etsitään kerholaisille mahdollisuuksien mukaan paikat muista kerhoryhmistä.

Kerhot Mikaelinkirkolla

MAANANTAISIN (paitsi 1.4.)

Leipurikerho 3.-6.-lk klo 18.30-20 (Eveliina ja Maria) Mausteiden tuoksua ja jauhopölyä, ja tietysti suussa sulavia leivonnaisia, niin suolaisia kuin makeitakin.

Kokkikerho 1.-3.-lk. klo 17.30-19.00 (Emina ja Ella) Kokkikerhoissa kokkaillaan ja leivotaan vuoroin suolaista ja makeaa ja lopuksi syödään yhdessä, ehkä joskus saadaan viemisiä kotiinkin.

TIISTAISIN

Kädentaitokerho 2.-4.-lk klo 15.30-17 (Venla ja Aura) Kerhossa työskennellään monenlaisten käsityö- ja askartelumateriaalien parissa.

Toimintakerho 1.-5.-lk klo 18-19 (Anneli ja Viola) Tiedossa on monenlaista puuhaa: kisoja, pelejä, askartelua. Myös kerholaisten toiveita kuunnellaan.

KESKIVIIKKOISIN

Kokkikerho 1.-3.-lk klo 17-18.30 (Heidi, Sara ja Viivi)

Kokkikerho 4.-6.-lk klo 17-18.30 (Anni ja Greta)

Kerhot Vartiokylän kirkolla

TIISTAISIN

Kokkikerho 1.-3.-lk klo 16.30-18 (Emma ja Nella) Kokkikerhoissa kokkaillaan ja leivotaan vuoroin suolaista ja makeaa ja lopuksi syödään yhdessä, ehkä joskus saadaan viemisiä kotiinkin.

Temppujumppakerho 1.-3.-lk klo 17-18 (Inari ja Pihla) Liikuntasalissa on tilaa temppuilla! Kerhossa leikitään liikuntaleikkejä ja harjoitellaan erilaisia temppuja sekä iloitaan omista taidoista.

Liikkakerho 3.-6.-lk klo 18.15-19.15 (Emma ja Leila) Liikuntaleikkejä ja sporttailua liikuntasalissa.

Kokkikerho 4.-6.-lk klo 18.30-20 (Lovisa ja Susu)

KESKIVIIKKOISIN

Kokkikerho 1.-3.-lk klo 16.30-18 (Ansku ja Tessa)

Kokkikerho 4.-6.-lk klo 18.30-20 (Ella ja Iitu)

Lapsikuoro Kristallit keskiviikkoisin klo 15-16: Kuoro on tarkoitettu alakouluikäisille lapsille, ja se harjoittelee 17.1.24 alkaen Vartiokylän kirkolla. Kristallit esiintyy seurakunnan tilaisuuksissa muutaman kerran kaudessa. Jos kiinnostuit, ota yhteyttä kuoronohjaaja Maria Aaltoseen (maria.s.aaltonen@evl.fi, 050-4717147) tai tule vain paikalle kuoron harjoituksiin jonakin keskiviikkona.

TORSTAISIN

Kokkikerho 1.-3.-lk klo 16.30-18 (Krista, Sara ja Milla)

Liikkakerho 1.-3.-lk klo 17-18 (Antoni, Hertta, Miko ja Petra) Nyt on tilaa juosta ja pelata! Kerhon ohjelmassa on pallopelejä ja liikuntaleikkejä. Kerholaisten toiveita kuunnellaan myös!

Korukerho 3.-6.-lk klo 18-19 (Jenna ja Roosa) PÄÄTTYNYT.

Ilmoittaudu mukaan 8.1. alkaen tästä linkistä. Lapsi voidaan ilmoittaa enintään kahteen kerhoon, joista vain toinen voi olla kokkikerho. Ilmoittautumisvaiheessa on nähtävissä, mikäli jokin kerho on jo täynnä. Kun ilmoittautuminen onnistuu ja saat vahvistussähköpostin, on kerholainen saanut kerhopaikan. Jos mahdollista, ilmoitathan lapsen samalla kertaa molempiin valittuihin kerhoihin, sillä järjestelmä ei jostain syystä anna tehdä ilmoittautumista toista kertaa. Otathan tarvittaessa yhteyttä Venlaan mieluiten sähköpostitse, kiitos. Lisätietoja kerhoista ja kouluikäisten toiminnasta antaa nuorisotyönohjaaja Venla Vänskä p. 050 911 0459, etunimi.sukunimi@evl.fi.

Mikäli ilmoittaudut ensimmäistä kertaa, järjestelmämme vaatii vahvan tunnistautumisen. Varaathan siis pankkitunnukset esille. Mikäli sinulle on jo tunnukset, tarvitsee sinun vain kirjautua sisään. Kirjautumisen ongelmatilanteissa ota yhteyttä prime.tuki-helsinki@evl.fi.

The hobby clubs (a.k.a. Kouluikäisten kerhot) are open to all children in the age group of 7 to 14 years (from 1st graders to 8th graders) via enrolment.

Club enrolment for the spring season begins on the morning of the 8th of January via this link. If you are enrolling for the first time, the system requires a strong identification, so please have your online banking credentials ready at hand. If there´s a problem when signing in, please contact prime.tuki-helsinki@evl.fi.

Available clubs are described above (in Finnish only). Child can attend two clubs at most, but only one can be a cooking club (kokkikerho). Club season begins on the 15th of January and ends on the April 25th. There are no gatherings between 19th and 25th of February. All our clubs are free of charge. We speak mainly Finnish, but you are welcome to join even if it isn't your strongest language.‍