02.05. Onneksi olkoon: Viivi, Vuokko | Palaute
Vanhakirkko

Kevään aamulaulu Vanhassa kirkkopuistossa

Kalenteri ja kellosymboli26.05.2024 klo 10:00 - 11:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliVanhakirkko, Lönnrotinkatu 6, 00120 Helsinki

Kevään aamulaulu – linnunlaulua, viulumusiikkia ja hiljentymistä Vanhassa kirkkopuistossa.

Tervetuloa mukaan ainutlaatuiseen meditatiivisen aamuhetkeen Vanhassa kirkkopuistossa 26.5. klo 10–11! Kuuntelemme keväistä linnunlaulua, Viola Räisäsen viulumusiikkia, psalmeja ja eri lintulajeista innoituksen saaneita meditaatiotekstejä. Hiljentymiseen johtaa lintuharrastaja ja pappi Hannu Varkki.

Tapahtuma alkaa Vanhan kirkon pääovelta, Lönnrotinkatu 6. Surkean sään sattuessa varatilana Bulevardin seurakuntasali, 16 B.

Järjestää Helsingin tuomiokirkkoseurakunta. Tilaisuus on ilmainen ja kaikille avoin. Tervetuloa!

Viola Räisänen on vanhaan musiikkiin erikoistunut muusikko. Hän on tehnyt yhteistyötä muun muassa Finlandia-voittaja, kirjailija Anni Kytömäen kanssa suuren suosion saaneissa metsäkonserteissa. Räisäsen musiikkia on kuultu myös esimerkiksi Suomalaisessa Barokkiorkesterissa.

Hannu Varkki on kokenut lintuharrastaja, joka on erikoistunut lintujen äänittämiseen. Pappina hän on yhdistänyt lintujen laulua hengellisyyteen ja julkaissut meditatiivisia hartauksia muun muassa YLE Radio 1:ssä.

Lisätiedot: Hannu Varkki, hannu.varkki@evl.fi, p. 050 5121 820.