09.05. Onneksi olkoon: Timo, Timi | Palaute

Walk in -terapia Malmilla

Malmin seurakunta

24.08.2023, 14:07 /  päivitetty 16.04.2024, 10:19
Hei sinä alle 30-vuotias! Älä jää yksin ajatustesi kanssa – tule Walk in -terapiaan.
statokuva Walk in terapia Malmi

Walk in -terapia on ilmaista ja anonyymiä ratkaisu- ja voimavarakeskeistä lyhytterapiaa. Walk in -terapiassa on pääsääntöisin kysymys yksittäisestä kertaterapiatapaamisesta. Tapaamisessa käsitellään niitä asioita, joista sinä haluat puhua. Terapia ei maksa sinulle mitään.

Näin varaat ajan terapiaan:

Walk in -terapiaan voit varata ajan torstaille klo 15.30–19 väliselle ajalle Malmin Varustamolle (Pekanraitti 16, Malmitalon ja uimahallin välissä). Yhden tapaamiskerran kesto on noin 45 minuuttia.

Varaa itsellesi sopiva aika tästä linkistä.

Tapaamisessa on mukana ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti tai ratkaisukeskeinen lyhytterapeuttiopiskelija. Lisätietoja saat: niina.mikkola@evl.fi.

Mitä on Walk in -terapia?

Walk in -terapiassa on kysymys kertaluonteisesta terapiatapaamisesta. Walk in -terapia sopii esimerkiksi elämän solmukohtien, kriisien, haasteiden, elämän suunnan pohtimisen, oman identiteetin, ihmissuhteiden tai vaikkapa tunne-elämän kysymysten käsittelyyn.

Walk in -terapian tapaamisessa työskennellään ratkaisukeskeisen lyhytterapian menetelmillä. Siinä pyritään yhdessä tunnistamaan niitä asioita, jotka toimivat ja tuottavat elämään hyvää, sekä vahvistamaan niitä. Terapiassa etsitään yhdessä vahvuuksia, voimavaroja ja omia selviytymiskeinoja ja tapoja mielekkäämpään arkeen ja elämään. Walk in- terapia ei ole mielen sairauden hoitoa, mutta siitä voi olla apua mielen sairauden kanssa pärjäämiseen esimerkiksi tilanteessa, jossa odotat pääsyä psykoterapiaan.

Kenelle Walk in -terapia on tarkoitettu ja mitä se maksaa?

Kaikille alle 30-vuotiaille. Walk in -terapia on maksutonta seurakunnan tarjoamaa matalan kynnyksen terapiapalvelua.

Olen jo käynyt Walk in -terapiassa tai terapiassa muualla. Voinko silti tulla?

Voit tulla. Walk in -terapiassa voit käydä yksi tapaaminen kerrallaan, mutta voit myös tulla uudestaan. Joskus yksi kerta auttaa, joskus tarvitaan useampia kertoja. Voit tulla käymään myös, vaikka kävisit terapiassa jossain muualla.

Olen alaikäinen. Saavatko huoltajani tietää, että olen käynyt terapiassa?

Walk in -terapiaan voit tulla myös ilman, että terapeutti tietää koko nimeäsi. Voit myös käyttää nimimerkkiä. Walk in -terapiassa ei tehdä kirjauksia, eli tiedot käynnistä eivät tule näkyviin esimerkiksi terveydenhuollon järjestelmiin, joista huoltajat voisivat nähdä merkinnän käynnistä.

Keitä terapeutit ovat?

Walk in -terapiassa terapeutteina toimivat ratkaisukeskeiset lyhytterapeutit tai siihen opiskelevat vapaaehtoiset ja seurakunnan työntekijät. Heillä on asianmukainen koulutus ja he ovat sitoutuneet normaaleihin terapiaa koskeviin käytäntöihin.

Helsingissä Walk in -terapiaa on Malmin lisäksi myös Itäkeskuksessa maanantaisin klo 14–18 Matteuksenkirkon Varustamolla, Turunlinnantie 3, Itäkeskus, Helsinki.

Lisätietoa Walk in -terapiasta ja paikkakunnista löydät Lasten ja nuorten keskuksen sivuilta.