25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute

Talousneuvolat tauolla syyskaudella 2021

16.08.2021, 17:42 /  päivitetty 07.10.2021, 14:03
Eivätkö rahat riitä? Painavatko velat mieltä? Tule ison tai pienen kysymyksen kanssa. EDIT: HUOM. Talousneuvolatoiminta on syyskauden 2021 tauolla. Mahdollisesta jatkumisesta kerrotaan alkuvuonna 2022.
Laskimen päällä pikkutalo ja taustalla seteleitä

---

Talousneuvolat tarjoavat matalan kynnyksen moniammatillista talousneuvontaa ilman ajanvarausta. Talousneuvolasta saa apuja ja neuvoja, jos rahat eivät riitä laskujen maksuun tai jos velat ovat vaarassa mennä perintään tai ulosottoon. Myös sähköiseen asiointiin saa apua.

Ideana on, että samasta paikasta saa avun useampaan kysymykseen eikä tarvitse juosta luukulta luukulle. Neuvontaa antavat Ulosottolaitoksen asiantuntijan lisäksi ainakin talous- ja velkaneuvoja sekä Kelan asiantuntija.

Talousneuvolat palvelevat paikan päällä ja puhelimitse

Helsingin Talousneuvoloilla on yhteinen puhelinnumero, 050 324 6626. Siihen vastataan talousneuvolan aukioloaikoina. Tekstiviestilläkin voi ottaa yhteyttä.

Malmin Varustamon Talousneuvola tiistaisin klo 12─14 alkaen 7.9. Myös Helsingin kaupungin asumisneuvonnan opastusta. Pekanraitti 16.

Hermannin Diakoniatalon Varustamon Talousneuvola keskiviikkoisin klo 12─14 alkaen 1.9. Hämeentie 73.

Matteuksenkirkon Varustamon Talousneuvola torstaisin klo 12─14 alkaen 2.9. Voit kysyä apua myös talous- ja velkaneuvojalta sekä sosiaaliohjaajalta, joka auttaa sosiaalipalveluja ja etuuksia koskevissa kysymyksissä. Turunlinnantie 3.

Neuvonta on luottamuksellista ja maksutonta. Asioida voi nimettömänä. Kysymyksiin vastataan yleisellä tasolla, yksittäisen asiakkaan asioihin ei ole mahdollista ottaa kantaa.