17.04. Onneksi olkoon: Otto | Palaute

Seurakunnan budjetti hyväksyttiin - yhteistyötä vahvistetaan

13.09.2022, 19:45
Vuoden 2023 budjetista on tulossa alijäämäinen.
Kallion kirkko ja sen ympäristöä dronesta kuvattuna, teksti Uutisia seurakuntaneuvostosta 13.9.2022

Seurakuntaneuvosto hyväksyi talousarvion ja varautuu noin 120 000 euron alijäämäiseen tilinpäätökseen vuonna 2023. Alijäämän kattamiseen käytetään kahden koronavuoden aikana syntynyt ylijäämä.

Talousarvioon sisältyy alijäämäisenäkin 80 000 euron testamenttituloutus, josta 30 000 euroa osoitetaan diakoniaan ja 50 000 euroa yhteisötyöhön.

Talousarvio sisältää varauksen Gospel Helsinki ja Urkukesä -projekteihin sekä alueviestijätoiminnan jatkamiseen. Näiden osalta päätöksen toimeenpano edellyttää kumppaniseurakuntien sekä seurakuntayhtymän vastaavien päätöksiä.

Kallion seurakunta sitoutuu osaltaan alueviestijämallin vakiinnuttamiseen. Yhteisten musiikkipanostusten osalta Kallion seurakunta edellyttää yhteispainostuksien arvioimista vuoden 2023 aikana.

Seurakuntaneuvosto hyväksyi myös tilavuokriin ja leirimaksuihin tehtävät korotukset.

Seurakuntaneuvosto merkitsi tiedoksi tavoitealueiden sekä kiinankielisen ja vironkielisen työn toimintasuunnitelmat, jotka pohjautuvat seurakuntaneuvoston 23.8.2022 hyväksymään toimintasuunnitelmaan ja vieraskielisen työn kokonaisstrategiaan.

Seurakuntaneuvosto päätti valtuuttaa kirkkoherran allekirjoittamaan palvelusopimuksen Suomen Lähetysseuran kanssa. Sopimus astuu voimaan 1.1.2023.

Lue kokouksen esityslista ja myöhemmin kokouksen 13.9.2022 pöytäkirja täältä.