25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute

Saitko tekstiviestin kirkolta? Tästä on kyse

02.06.2021, 17:36 /  päivitetty 03.06.2021, 09:54
Suomen ev.lut. kirkko toteuttaa kesän 2021 kynnyksellä tekstiviestikampanjan.
Piirretty kuva,  jossa lukee kummipäivä

Kampanjan viesti liittyy 6.6.2021 vietettävään valtakunnalliseen Kummipäivään, jonka tarkoituksena on tukea kummien ja kummilasten välistä yhteyttä.

Viestejä lähetetään myös alle 9-vuotiaiden helsinkiläislasten kummeille. Ihan kaikkia kummeja emme tekstiviestitse tavoita, vaan puhelinnumerot ovat saatavilla noin neljännekselle kummeista. Tekstarit eivät lähde esim. työnumeroihin, salaisiin numeroihin tai lankapuhelinliittymiin.

Lähettäjä viestissä on KirkkoHKI. Viesti on suomen tai ruotsin kielellä saajan seurakunnan mukaan.

Tekstiviestejä lähetetään helsinkiläislasten kummeille ympäri Suomea yli 10 000 suomeksi ja reilu 600 ruotsiksi. Tekstareita lähetetään myös muutamasta muusta seurakunnasta Suomessa, joten liikkeellä on eri seurakuntien tekstareita.

Puhelinnumerot kerätään ainoastaan edellä mainittua tarkoitusta varten ja poistetaan tiedoistamme viestien lähettämisen jälkeen. Niitä ei käytetä muuhun.