20.04. Onneksi olkoon: Nella, Neela, Lauha | Palaute

Riikka Reina valittiin Kallion uudeksi kirkkoherraksi

27.03.2018, 19:53 /  päivitetty 27.03.2018, 19:54
Kallion seurakunnan uusi kirkkoherra on Riikka Reina. Seurakuntaneuvosto valitsi hänet tehtävään illan kokouksessaan. Valinnan myötä Kallion seurakunta saa historiansa ensimmäisen naispuolisen kirkkoherran.

Seurakuntaneuvosto äänesti ehdokkaiden välillä. Riikka Reina sai 15 ääntä ja Kirsi Rantala 2 ääntä. Virkaan oli 17 hakijaa.

Riikka Reinalla, 42, on laaja ja monipuolinen työkokemus kirkossa ja koulutussektorilla. Teologian maisteri Riikka Reina on toiminut seurakuntapastorina ja kasvatuksen työalavastaavana Paavalin seurakunnassa, kansanedustajan avustajana, kouluttajana Seurakuntaopistossa ja kehittämispäällikkönä Kirkkopalvelut ry:ssä. Kokemusta muutosjohtamisesta Reinalla on kertynyt muun muassa Agricolan kehittämisyksikön johdossa. Toiselta koulutukseltaan Reina on ammatillisen koulutuksen opettaja. Tällä hetkellä hän toimii asiantuntijana ja vt. toimitusjohtajana Ammattiosaamisen kehittämisyhdistyksessä AMKE:ssa.

”Valinnassa painotimme erityisesti monipuolista johtamiskokemusta ja valmiutta auttaa seurakuntaa uudistumaan niin, että pystymme entistä paremmin kohtaamaan jokaisen alueen asukkaan”, kertoo seurakuntaneuvoston kokousten puheenjohtaja Johanna Hautakorpi.

”Riikka Reinasta saamme vahvan kirkkoherran, jonka pitkä kokemus diakoniatyöstä ja vapaaehtoistoiminnasta on erittäin merkittävä", hän jatkaa.

Kirkkoherran virka tuli auki, kun edeltävä kirkkoherra Teemu Laajasalo valittiin Helsingin piispaksi syksyllä 2017.

Tule tapaamaan Riikkaa keskiviikkona

Riikka Reina on seurakunnan tavattavissa huomenna keskiviikkona 28.3. klo 12. Kokoonnumme yhteiseen päivärukoukseen ja sen jälkeen vapaamuotoiseen kahvitilaisuuteen Kallion kirkon Café Sonckiin. Tervetuloa!