03.05. Onneksi olkoon: Outi | Palaute

Remonteilla elinvoimaa: Huopalahden kirkon julkisivua kohennetaan ja Korkeavuorenkadulla vanhoja toimistotiloja muutetaan asunnoiksi

Seurakuntayhtymä

03.11.2023, 13:38
Yhteinen kirkkoneuvosto päätti tulevien remonttien rahoituksesta. Korkeavuorenkadulle syntyy yhdeksän uutta asuntoa.
Huopalahden kirkko talvella

Yhteinen kirkkoneuvosto hyväksyi kiinteistöosaston laatiman Huopalahden kirkon julkisivujen, katon sekä kellotapulin huoltomaalaukseen ja -korjaukseen liittyvän enimmäiskustannusarvion, joka koskee vuosina 2023–2024 suunniteltavaa ja tehtävää remonttia. Urakassa kunnostaa kaikki julkisivut yksityiskohtineen ja uusia huonokuntoisia puuosia siten, että seuraava laajempi maalaus tulisi eteen vasta noin 25 vuoden kuluttua.

Myös Korkeavuorenkatu 10:ssä sijaitsevaan kiinteistöön on luvassa mielenkiintoinen remontti. Kolmannen kerroksen toimistotila muutetaan asuinhuoneistoksi. Yli 500 kerrosneliömetrin tiloihin rakennetaan yhdeksän asuntoa, kooltaan noin 30–90 neliötä. Tämä hanke on hyvä esimerkki siitä, kuinka tyhjäksi jääneet toimistotilat muutetaan asuinkäyttöön ja lisätään keskustan elinvoimaisuutta. Yhteinen kirkkoneuvosto valitsi nyt urakoitsijaksi kilpailutuksen kautta ATL-Rakennushuolto OY:n. Urakan kokonaishinta on lähes 2,1 miljoonaa euroa.

Kuva: Huopalahden kirkon julkisivua tullaan korjaamaan.