08.05. Onneksi olkoon: Heino | Palaute

Piispan päivä Malmin seurakunnassa

20.04.2018, 19:12
Torstaina 19.4. vietettiin piispan päivää, kun Teemu Laajasalo vieraili Malmin seurakunnassa.

Helsingin hiippakunnan piispa Teemu Laajasalo vieraili seurakunnassamme torstaina 19.4. Piispan pitkä päivä alkoi piispan ja kirkkoherra Heikki Arikan tapaamisella. Tämän jälkeen piispa ja häntä työssään auttava tuomiokapitulin väki tapasi seurakunnan työntekijät. He laittoivat työntekijät pohtimaan pienissä ryhmissä työhön liittyviä onnistumisia, haasteita sekä seurakunnassa tapahtuneisiin muutoksiin liittyviä kokemuksia. Ensimmäisenä tehtävänä oli kuitenkin järjestäytyä jonoon sen mukaan, milloin oli aloittanut työssään. Jonon ensimmäiset olivat tulleet seurakuntaan työhön jo 80-luvulla, viimeiset aloittaneet nyt huhtikuussa.

Valokuva

Iltapäivällä piispa vieraili Helsingin yliopiston Viikin kampuksella. Laajasalo tapasi lisäksi Malmin seurakuntaneuvoston jäseniä.

Päivän lopuksi piispa saarnasi Viikin kirkossa järjestetyssä iltamessussa hyvästä paimenesta, joka johdattaa, kutsuu ja vapauttaa. Kuten hyvä paimen tuntee lampaansa ja kutsuu heitä nimeltä, niin myös seurakunnassa tulee kohdata ihmiset yksilöinä. Kiitos piispalle vierailusta Malmin seurakunnassa!

#malminseurakunta #piispanpäivä #helsinginhiippakunta