13.05. Onneksi olkoon: Kukka, Floora | Palaute

Pakilan seurakunnan kirkkoherran vaali ja ehdokkaat

27.04.2022, 12:23 /  päivitetty 10.05.2022, 17:50
Pakilan seurakunnan kirkkoherran virkaa haki kaksi ehdokasta: Tiia Valve Tuovinen ja Henrik Wikström. Tuomiokapituli asetti Valve-Tuovisen I vaalisijalle ja Wikströmin II vaalisijalle.
Kolme äänestyskoppia Kallion kirkolla, joissa äänestäjiä

Pakilan seurakunnan kirkkoherran vaali

Ehdokkaat antavat vaalinäytteensä seuraavissa messuissa

• Tiia Valve-Tuovinen su 15.5. klo 11
  • Henrik Wikström su 22.5. klo 11

Lisäksi ti 24.5. pidetään kirkolla vaalipaneeli klo 18.

Paneelin puheenjohtajana toimii kriisitoimintojen johtaja ja Helsingin varavaltuutettu Sanna Vesikansa.

Kaikki kolme tilaisuutta striimataan Facebookiin ja ne ovat nähtävillä myös seurakunnan verkkosivuilla.

Kirkkoherranvaali alkaa sunnuntaina 5.6.2022 messun jälkeen noin kello 12 Hyvän Paimenen kirkon Paimensalissa ja päättyy 5.6.2022 kello 20.00.

Kirkkoherranvaalin ennakkoäänestys tapahtuu Hyvän Paimenen kirkon aulassa Palosuontie 1 maanantaista 30.05.2022 perjantaihin 03.06.2022, joka päivä kello 9–18.

Ennakkoäänestys

Tämän lisäksi ennakkoäänestää voi seuraavissa paikoissa

• ma 30.05.2022 klo 13-18 Paloheinän kirjaston monitoimitilassa, Paloheinäntie 22
  • ti 31.5.2022 klo 10.30–13.00 Pakilakodissa, Suovakuja 1
  • ke 1.6.2022 klo 14-19 Torpparinmäen K-Supermarketin, Haastemiehentie 1, aulassa

Äänioikeutettu, jonka kyky liikkua tai toimia on siinä määrin rajoittunut, ettei hän pääse äänestys- tai ennakkoäänestyspaikkaan ilman kohtuuttomia vaikeuksia, saa äänestää ennakolta kotonaan ennakkoäänestysviikon aikana. Hänen tai valitsemansa henkilön on ilmoitettava kotiäänestyspyyntö vaalilautakunnalle kirjallisesti tai puhelimitse, 09 2340 5500, kirkkoherranvirastoon viimeistään 26.05.2022 ennen kello 16.00.

Kotiäänestyksen yhteydessä voi äänestää myös omaishoidon tuesta annetussa laissa (937/2005) tarkoitettu omaishoitaja. Kotiäänestykseen ilmoittautumislomakkeita on saatavana kirkkoherranvirastosta. Tavanomaisten aukioloaikojen lisäksi kirkkoherranvirasto on avoinna 26.05.2022 kello 16.00 saakka. Kirkkoherranviraston puhelinnumero on 09 2340 5500.

Ehdokkaat

I Vaalisija: seurakuntapastori Tiia Valve-Tuovinen

"Olen 40-vuotias Pakilan seurakunnan pappi.

Minut on vihitty papiksi vuonna 2005. Olen toiminut pappina Pakilan seurakunnassa vuodesta 2007, vuosina 2015–2018 lähiesimiehenä ja vuodesta 2019 vuoden 2022 alkuun vt. kirkkoherrana.

Perheeseeni kuuluu puoliso, kaksi poikaa ja koira. Harrastan laulua, kirjoittamista, pitkiä kävelyitä ja tanssia.

Koulutukseltani olen teologian maisteri. Olen myös suorittanut tuotekehitystyön sekä johtamisen ja yritysjohtamisen erikoisammattitutkinnot.

Haen Pakilan kirkkoherraksi, koska Pakilan seurakunta on minulle rakas. Kirkkoherran työssä minua innostaa yhteistyön voima.

Toivon, että Pakilan seurakunta voisi olla yhdessä tekemisen ja hengellisen kohtaamisen paikka. Haluankin kutsua sinut kehittämään kanssani Pakilan seurakuntaa."

Sivuni löytyvät osoitteesta: www.tiiavalvetuovinen.com

II Vaalisija: seurakuntapastori Henrik Wikström

"Olen vaiherikkaan elämän kasvattama 49- vuotias, kutsumustyötä tekevä kirkonpalvelija. Sain pappisvihkimyksen vuonna 2003.

Minulla on laaja työkokemus sekä maallisista että kirkollisista tehtävistä. Olen työskennellyt kahdeksassa eri seurakunnassa pääkaupunkiseudulla ja maakunnissa.

Olen kahden täysi-ikäisen lapsen isä.

Jeesuksen tunteminen on elämäni tärkein asia – autot ja niiden rakentelu taas suuri intohimoni.

Olen toiminut 18 vuotta pappina. Parhaillaan työskentelen Agricolaliikkeen toiminnanjohtajana Helsingin tuomiokirkkoseurakunnassa.

Edellinen palvelutehtäväni oli Pakilan seurakunnan rippikoulu- ja nuorisopastorina.

Olisi hieno mahdollisuus palvella tuttua yhteisöä ajatuksilla ja taidoilla, joita yhdeksän vuoden johtamiskokemus on kartuttanut."

Sivuni löytyvät osoitteesta: www.henrikwikstrom.fi