24.04. Onneksi olkoon: Pertti, Altti, Albert | Palaute

Pahe - Paavalin ja Hermannin Diakoniatalon projekti erityisesti heikommassa asemassa olevien miesten tavoittamiseksi

26.01.2021, 13:16 /  päivitetty 26.01.2021, 13:33
Yhteinen tahtotila on kehittää miesten parissa tehtävää diakonista seurakuntatyön yhteistyömallia, joka vahvistaa miesten kokemaa osallisuutta ja yhteisöllisyyttä.

Pahe-projektin tarkoituksena on vahvistaa osallisuutta, vertaistukea ja vapaaehtoistoimintaa. Projektin ajatus ja toteutus perustuu Helsingin Seurakuntayhtymän Rohkeasti yhdessä-periaatteeseen.

Miesten osallisuuden vahvistamiseen erityisesti Hermannin Diakoniatalon Varustamon tilat sopivat erityisen hyvin. Kuntosali ja verstastila tarjoavat hyvät mahdollisuudet toimia ja mahdollisuuksien mukaan kokoontua. Tarjolla on laiteopastusta, yksilö- ja pienryhmäopastusta muun muassa puuntyöstölaitteiden hallinnasta ja vinkkejä muutenkin puutöihin.

Pahe:n toiminnassa järjestetään myös klubi-iltoja, keilausta sekä retki- ja viriketoimintaa. Toiminnan järjestemisessä huomioidaan ja noudatetaan valitsevia koronarajoituksia.

Raha-asianeuvonta (Rari) on liitetty osaksi varustamotoimintaa palvelemaan paremmin helsinkiläisiä ja erityisryhmiä. Lisäksi hävikkiruokajakelua kehitetään myös yhteistyössä.

Paavalin seurakunnan Pekka Tähtinen on aloittanut Pahe:n projektipäällikkönä. Jos sinulla on ideoita, joita haluaisit toteutettavan tai olet kiinnostunut Pahe:n toimintaan osallistumisesta, voit olla yhteydessä Pekka Tähtiseen.

Pekka Tähtinen Projektipäällikkö p.041 547 0778 pekka.tahtinen@evl.fi

Projektipäällikkö Pekka Tähtinen