06.05. Onneksi olkoon: Ylermi | Palaute

Nimikkolähettimme Katja Tynkkynen siunattiin Latinalaisessa Amerikassa tehtävään työhön

20.09.2021, 19:41 /  päivitetty 20.09.2021, 19:54
Piispa Jukka Keskitalo siunasi nimikkolähettimme Katja Tynkkysen elokuussa messussa Oulun tuomiokirkossa Latinalaisessa Amerikassa tehtävään työhön. Katja kertoi Lähetyssanomien haastattelussa, että hän odottaa innolla lähtöä. Alla näet otteen Lähetyssanomissa olleesta Katja Tynkkysen haastattelusta.

”Oulussa oli hieno tilaisuus kaikin puolin. Oli ilo tulla viimein siunatuksi tehtävään, kahden vuoden työskentelyn jälkeen”, sanoo Katja Tynkkynen, 33.

Hän on tehnyt jo yli vuoden hankehallinnon ja viestinnän työtään Suomesta käsin, tietokoneen, sähköpostien sekä Skype- ja Teams-palavereiden avulla.

”Toinen jalka on ollut täällä Suomessa ja toinen Lattareissa. Ikävintä on se, etten ole päässyt tapaamaan yhteistyökumppaneitamme enkä työmme piirissä olevia ihmisiä kuin korkeintaan ruudun kautta.”

Aiemmin Katja työskenteli Lähetysseuran palveluksessa Kolumbiassa, nyt lentoliput ostetaan Boliviaan. Katjan toimii hankehallinnon ja viestinnän asiantuntijana Bolivian lisäksi Kolumbiassa ja Venezuelassa.

”Odotan innolla lähtöä. Koronatilanne näyttää menevän Boliviassa parempaan suuntaan. Viime hetkeen asti pitää toki jännittää, muuttuuko tilanne olennaisesti ja lykkääntyykö lähtö.”

Katja kertoo nauttineensa kesästä ja lomasta perheensä kanssa.

”Vaelsimme Pallas-Ylläs-tunturin kansallispuistossa, meloimme Kolovedellä ja pyöräilimme. Kävimme myös mökillä Sulkavalla ja Lieksassa”, Katja kertoo.

Mukana vaelluksessa ja melomassa oli Katjan ja hänen miehensä Antin nelivuotias poika Pietari. Luontoa rakastava pariskunta halusi reilun annoksen tunturin hiljaisuutta ja laineiden liplatusta ennen lähtöä.

”Boliviassa ei pääse metsään samalla tavalla, vaikka maan luonto onkin upeaa.”

Alkuperäisen tekstin on kirjoittanut Lähetyssanomien toimittaja Marjatta Kosonen.

A‍lkuperäiset kuvat: Lähetyssanomat

Tutustu tästä Paavalin seurakunnan lähetys- ja kansainväliseen työhön