25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute

Mielessä mukana -projekti on otettu vastaan innostuksella

21.02.2023, 14:43

Mielessä mukana -projekti käynnistyi Paavalin seurakunnassa tammikuussa 2023. Projektin tavoitteena on vähentää mielenterveyden ongelmiin liittyviä stigmoja. Projektissa käytettävät menetelmät keskittyvät mielenterveyden tukemiseen ja edistämiseen arjen tasolla. Projektin aikana järjestään maksuttomia tapahtumia, retkiä ja ryhmätoimintaa

Projektipäällikkö Nina Liikala kertoo, että Mielessä mukana -projekti on käynnistynyt hyvin.

-Mielessä mukana -projekti on käynnistynyt tosi kivasti ja hyvällä fiiliksellä, innostuneita porukka ollut niin latinotunneilla, vauvahieronnan kurssipäivässä kuin Pidä huolta -ryhmän kokoontumisissa.

Liikala kertoo myös, että osallistujia tapahtumissa on lukuisia. Muun muassa latinotanssin pyörteissä tanssii viikoittain lähes kolmekymmentä henkilöä. Myös vauvahieronnan tapahtuma keräsi kolmattakymmenettä osallistujaa itse päähenkilöiden eli vauvojen lisäksi.

Yhteydenottoja projektiin liittyen on myös tullut.

-Mukava on, että ihmiset laittelevat sähköpostia ja soittelevat, kysyvät eri toiminnoista liittyen Mielessä mukana projektiin.

Mielessä mukana -projektin kevään tapahtumia

• Latinotanssi -ryhmä to 9.2.-16.3 klo 17-18. Ei ilmoittautumista.

• Pidä huolta (hyvinvointia tukeva ryhmä) naisille to 9.2.-16.3 klo 12-13, Hermannin diakoniatalolla, Hämeentie 73. Ilmoittautuminen 2.2. mennessä.

• Pidä huolta (hyvinvointia tukeva ryhmä) miehille to 30.3.-4.5 klo 12-13, Hermannin diakoniatalolla, Hämeentie 73. Ilmoittautuminen 23.3. mennessä.

• Pakopeli-lauantai La 11.3. Pakohuonepeli-turvakoodi yläkouluikäisille ja sitä vanhemmille nuorille sekä aikuisille. Vainojen keskellä kadonnut ystävä tarvitsee sinua. Hän on kätkenyt lempiraamatunkohtiensa joukkoon turvakoodin, joka käynnistää pelastusoperaation. Toiminnallisia tehtäviä ratkotaan tiimeissä. Mukaan yhteen noin 1 h peliin enintään 30 osallistujaa. Pakopeli aikuiset klo 13, Pakopeli nuoret klo 15. Tarjolla pientä purtavaa. Ei ilmoittautumista.

Retkiä tullaan järjestämään kevään ja kesän aikana. Ajankohtaisista tapahtumista, retkistä ja ryhmistä ilmoitetaan tarkemmin Paavalin nettisivuilla.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä diakoniatyöntekijä, projektipäällikkö Nina Liikala, nina.liikala@evl.fi / 050 322 8613