24.04. Onneksi olkoon: Pertti, Altti, Albert | Palaute
Koko Helsinki

Luottamushenkilöt siunattiin tehtävään Kallion kirkossa

22.01.2023, 13:32 /  päivitetty 22.01.2023, 13:53
Kallion seurakunnan luottamushenkilöt siunattiin tehtävään mesussa sunnuntaina 22.1.2023. Kirkkoherra Riikka Reina muistutti jokaisen ihmisen olevan täydellinen tehtävässään, juuri sellaisena kuin itse kukin on.
Vasemmalla teksti Pyhän läsnäolossa Kallion seurakunnan luottamushenkilöt siunattiin tehtävään 22.1.2023. Oikealla kuva, missä monta ihmistä hymyilee

- Jumalan koskettama ihminen läikyttää kokemaansa rakkautta ja kiitollisuutta ympärilleen, ensin lähimmäisilleen, sitten yhteisöönsä ja lopulta myös yhteiskuntaan, Kallion seurakunnan kirkkoherra Riikka Reina totesi saarnassaan.

Tähän tehtävään jumalanpalveluksen toteuttajat kutsuivat niin luottamushenkilöitä kuin seurakuntalaisiakin monin Raamatun tekstein, virsin ja rukouksin.

- Me olemme kutsutut tällaisina kuin olemme, sillä muitakaan Jumalalla ei ole käytettävissään, Reina rohkaisi jokaista huomaamaan oman arvonsa.

Messussa siunattiin tehtäväänsä uudet luottamushenkilöt, sekä Kallion seurakunnan viestintäpäällikön sijaisena aloittanut Annmari Salmela.

Luottamushenkilöt kokoontuivat seurakuntaneuovosto kokoukseen ensimmäistä kertaa 19.1. Heidän tehtävänsä on toimia seurakunnan toiminnan strategisena tukena ja huolehtia siitä, että seurakunnan kaikki alueet tulevat huomioduksi päätöksenteossa. Kallion seurakuntaan kuuluvat Siltasaari, Hakaniemi, Merihaka, Linjat, Alppila, Alppiharju, Konepaja, Harju, Sörnäinen, osa Kalasatamasta ja Sompasaari.

Luottamushenkilöiden ja työntekijöiden tehtävien tueksi laulettiin rukouksen sisältävä virsi 433, missä muistutetaan oleellisen näkemisen tärkeydestä sekä yhteisen näyn löytämisestä Seppo Suokunnaan sanoin.

Virsi 433 nuotit ja teksti