12.05. Onneksi olkoon: Lotta | Palaute

21.06.2021, 14:34
Tyttö, joka lukee kirjaa.

Lauttasaaren seurakunnan lapsi- ja perhetyön tärkein tehtävä on tukea saaren lapsiperheitä. Järjestämme viikoittain avoimia perhekerhoja ja muutaman kerran viikossa aamu- ja iltalastenhoitoa. Seurakunnan iltapäiväkerhot toimivat Lauttasaaren alakouluilla päivittäin.

Aamun avoimeen perhekerhoon lapset tulevat vanhemman tai hoitajan kanssa. Siellä on hieno mahdollisuus tutustua toisiin perheisiin ja viettää mukavaa aikaa yhdessä. Mukana on aina kirkon lastenohjaaja ja joskus myös lapsityön kanttorimme pitämässä muskaria. Toimintamme laajenee tulevaisuudessa myös esimerkiksi odottavien äitien ryhmällä ja olemme avoimia myös saarelaisten omille ideoille. Visiomme on tehdä jatkossakin työtä Lauttasaarelaisten perheiden tarpeisiin perustuen.

Lastenohjaajamme ovat alansa ammattilaisia ja välillä toiminnassa ovat mukana alan opiskelijat ja siviilipalvelusmiehet. Lapsi- ja perhetyötä ohjaavat yleisten eettisten arvojen lisäksi sekä Helsingin kaupungin että kirkon varhaiskasvatuksen suunnitelmat. Teemme yhteistyötä saaren muiden toimijoiden, kuten neuvolan, MLL:n, päiväkotien ja koulujen sekä kirjaston kanssa.