16.04. Onneksi olkoon: Patrik, Jalo | Palaute

Kouluikäinen, tule mukaan kivaan junnutoimintaan! | Vuosaari

Vuosaaren seurakunta

17.01.2022, 20:19 /  päivitetty 19.03.2024, 10:05
Meillä on monenlaista mukavaa ja makeaa menoa, johon voit tulla mukaan!
Kouluikäinen poika haukkaamassa herkkuleipää jonka päällä suklaata ja banaania. Pallossa teksti: junnukahvila, kerhoja ja muita makeita menoja.

Kouluikäinen, tule mukaan kivaan junnutoimintaan!

Meillä on monenlaista mukavaa ja makeaa menoa, johon olet tervetullut mukaan. Kurkkaa alta mitä kaikkea tapahtuu, ilmoittaudu mukaan – tai tule vain avoimeen toimintaan paikan päälle.

Jos kerhoon tai tapahtumaan on ilmoittautuminen, voi ilmoittautumisen tehdä vain huoltaja.

Lisätietoja junnutoiminnasta saat Heidiltä: heidi.ruuska@evl.fi, 040 537 6924.

‍Junnutoiminnan tapahtumakeskus: Valo, Palvelukeskus Albatross, 1. kerros, Kahvikuja 3, 00980 Helsinki

Vuosaaren kirkko: Satamasaarentie 7.

Tapahtumia saattaa olla myös muissa toimipisteissä tai leirikeskuksissa, niiden sijainti ilmoitetaan erikseen.

Junnukahvila on kavereita, pelailua ja mukavaa tekemistä

Junnukahvila on rento ja turvallinen 1–6 luokkalaisten oma iltapäivä Valon viihtyisissä tiloissa. Tarjolla pieni välipala.

Voit pelata ilmakiekkoa, biljardia, pöytäfutista sekä erilaisia lautapelejä ja viettää mukavaa aikaa kavereiden kanssa. Satunnaisesti myös kokkaamme yhdessä tai katsomme kivan leffan.

Paikalla on aina seurakunnan nuorisotyönohjaaja ja nuoria avustajia.

Kahvilassa toimii myös avoin askartelukerho, voit halutessasi osallistua ohjattuun askarteluun. Junnukahvila ja sen askartelukerho ovat avoimia kerhoja, joihin ei etukäteen tarvitse ilmoittautua.

Jos karkkihammasta kolottaa, kahvilassa on mahdollisuus myös pienten herkkujen ostoon.

Tulevat Junnukahvilat näet tästä alta.

Jos tapahtumalistassa ei ole tilaisuuksia, Junnukahvila on tauolla.

Kiinnostaako kerhoilu? Harrastekerhoissa on monenlaista tekemistä

Kerhot kutsuvat yhteiseen tekemiseen. Kerhot vaihtuvat kausittain, mutta usein on kerhoiltu leivonnan, askartelun, kokkailun, näytelmien tai erilaisen puuhailun parissa. Lisätiedot nyt käynnissä olevista kerhoista ja mahdollisista vapaista paikoista Heidiltä. Kerhoilussa on tauko aina kesällä ja joulun aikaan.

Syyskauden kerhoihin ilmoittaudutaan elokuun lopulla. Ilmoittautuminen kattaa sekä syksyn että kevään kerhokauden.

Kokkikerhoissa kokkaikkaan ja pidetään kivaa

Kokkikerhot kokoontuvat keskiviikkoisin Valossa. Tänä vuonna kokkikerhoissa kokkaillaan ja leivotaan joka toinen kerta suolaista ja joka toinen kerta makeaa. Ohjaajina kokkikerhoissa toimivat 16–19 vuotiaat nuoret ja innostuneet kerhonohjaajat. Kerhojen aikana Valossa on paikalla myös aikuisia, illoissa vuorottelevat nuorisotyönohjaajat Heidi, Ile ja Kimi. Kokkikerhossa on osallistumismaksu, 20e/syksy ja 20e/kevät, joka laskutetaan syys- ja talviloman jälkeen. Kerhoissa kokkaillaan monenlaista. Valmistettavat syötävät voidaan tehdä laktoosittomina, mutta valitettavasti kerhon puitteissa ei ole mahdollista huomioida turvallisesti vaikeita allergioita tai erityisruokavaliota, kuten kananmuna-allergia, gluteeniton ruokavalio jne.

Kevään kokkikerhot ovat täynnä. Ilmoittautuminen syys-kevätkaudelle 2024–2025 on elokuussa.

Valon kahvilan kokkikerho keskiviikkoisin klo 16–18

Valon pikkukokkikerho keskiviikkoisin klo 17–19‍

Lähtisitkö kokemaan leiritunnelmaa?

Junnuleirit ovat hauskoja kouluikäisten leirejä, joissa puuhataan kaikenlaista aina leirin teeman mukaisesti. Mukana on junnutoiminnasta tutut aikuiset, sekä joukko nuoria isosina. Lähde mukaan kokemaan ainutlaatuisia leiritunnelmia ja hetkiä.

Junnuleireille tulee ilmoittautua etukäteen, ilmoittautumisohjeet ja linkki tapahtumassa. Klikkaa alla olevaa tapahtumaa, ja pääset ilmoittautumaan.

Kesällä 2024 ei järjestetä kouluikäisten leirejä.

Tulevat Junnuleirit:

Jos listaus on tyhjä, ovat tämänhetkiset tilaisuudet ohi ja seuraavia tilaisuuksia ei ole vielä tapahtumakalenterissa.‍

Lastenkuoro Valonsäteet ja Laulukerho Loiste!

Lastenkuoro Valonsäteet ja Laulukerho Loiste! kutsuvat mukaan musiikista innostuneita eskareita ja koululaisia. Valonsäteet on harrastekuoro eskari-ikäisistä tokaluokkalaisiin ja laulukerho Loiste! 3–7 luokkalaisille. Iloitaan yhdessä musiikista ja opitaan uutta. Näissä hyvän mielen ryhmissä on kivaa, oppii uusia lauluja ja leikkejä sekä saa uusia kavereita! Erityistaitoja ei tarvita, tärkeintä on, että tykkäät musiikista ja laulamisesta.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen kanttoreille (linkki yhteystietosivulle).

Tule valonsäteeksi ja mukaan loistavaan joukkoon!

Kouluun lähtevien siunaus

Suojelusenkelien siipien havinaa kuullaan Vuosaaren kirkossa, kun ensimmäisen luokan aloittavat siunataan koulutielle. Tervetuloa uudet ekaluokkalaiset perheineen, läheisineen ja kummeineen! Tilaisuus on kaikille avoin, eikä etukäteen tarvitse ilmoittautua.