16.04. Onneksi olkoon: Patrik, Jalo | Palaute

Konserteissa gregoriaanista musiikkia ja harpun säveliä

26.08.2020, 15:05
Syksyn konserttikausi Helsingin kirkoissa on alkanut. Huomioimme kirkoissa turvavälit ja tehostamme hygieniaa.
harpun soitto

Perjantaina 28.8.

Helsingin Urkukesän päiväkonsertti klo 12–12.30 Helsingin tuomiokirkossa. Sini Huopaniemi, urut. Vapaa pääsy.

Two Moons klo 15 Temppeliaukion kirkossa, Lutherinkatu 3. Sid Hille ja vieraileva artisti esittävät kokeellista musiikkia. Vierailumaksu 4 e.

Lauantaina 29.8.

Musiikkihartaus klo 18–18.30 Olaus Petrin kirkossa, Minervankatu 6. Anni Nousiainen, urut. Vapaa pääsy.

Kesäillan gregoriaaniset kaiut klo 19 Paavalinkirkossa, Sammatintie 5. Sibelius-Akatemian kuoro, johtaa Jaan-Eik Tulve. Taideyliopiston Sibelius-Akatemian kansainväliseen vierailijaohjelmaan kutsuttu kuoronjohtaja Tulve vie meidät gregoriaanisen kirkkolaulun maailmaan. Vapaa pääsy.

Sunnuntaina 30.8.

Harppumusiikkia klo 11.30 Temppeliaukion kirkon kesäkahvilassa, Temppelikatu 16 C. Nuori harpisti Villa soittaa kaunista musiikkia menneiltä aikakausilta. Tule nauttimaan kahvikupin äärellä! Vapaa pääsy.

Kamarimusiikkisarjan aloituskonsertti klo 18 Kulosaaren kirkossa, Werner Wirénin tie 6. Helmikvintet: Aapo Järvinen, huilu, Antti Turtiainen, oboe, Helmi Malmgren, klarinetti, Topias Kiiskinen, fagotti, ja Jonathan Nikkinen, käyrätorvi. Ohjelmassa Ligetin, Tarkiaisen, Szervanszkyn ja Dvorakin musiikkia. Vapaa pääsy, ohjelma 10 e.

Tiistaina 1.9.

Sid Hillen pianokonsertti klo 10.15 Temppeliaukion kirkossa, Lutherinkatu 3. Meditatiivista improvisaatiomusiikkia. Vierailumaksu 4 e.

Päivämusiikkia klo 12–12.30 Vanhassakirkossa, Lönnrotinkatu 6. Soittamassa Pekka Suikkanen, urut. Vapaa pääsy.

Keskiviikkona 2.9.

Urkuvartti klo 12–12.15 Helsingin tuomiokirkossa, Unioninkatu 29. Urkutaiteilija ilahduttaa pienellä musiikkihetkellä Tuomiokirkossa vierailevia. Vapaa pääsy.

Laulun siivin -kesäkahvila klo 14 Seurakuntatila Laiturissa, Hitsaajankatu 4. Mukana Kirsi Lemponen. Yhteislaulua mahdollisuuksien mukaan. Vapaa pääsy.

Torstaina 3.9.

Taas yhteislaulu soikoon -musiikkimatinea klo 14 Maunulan kirkossa, Metsäpurontie 15. Kaikenikäiset tervetuloa laulamaan yhdessä tuttuja lauluja muistellen kesää ja iloiten alkavasta syksystä. Ohjelmassa myös musiikkikappaleita viululla ja uruilla. Mukana kanttori Maija Pesonen-Kareinen, Raivo Savik, viulu, sekä ohjelmaryhmä. Vapaa pääsy.

Perjantaina 4.9.

Kuvitteleva kitara klo 19 Käpylän kirkossa, Metsolantie 14. Kitaristi Santeri Rautiaisen konsertissa pysähdytään kitarakirjallisuuden kulmakivien äärelle. Musiikkia kuullaan renessanssin, romantiikan ja impressionismin aikakaudelta. Lisäksi hiljennytään J.S. Bachin tuotannon äärelle. Teoksia säveltäjiltä Narvaez, De Fossa, J.S. Bach, Lopez-Chavarri. Vapaa pääsy, ohjelma 10 e.

Lauantaina 5.9.

Beatles-messu klo 11 Kallion kirkossa, Itäinen papinkatu 2. Messussa esiintyvät Ringer Star (USA), Javier Parisi (ARG), Jay Goeppner (USA) ja The Flaming Shakers (ESP). Mukana pastori Mari Mattsson ja kanttori Tommi Niskala. Vapaa pääsy.

Sunnuntaina 6.9.

Pop-messu klo 17 Töölön kirkossa. Bändivetoinen messu, esilaulajana Maija Lehtinen ja kapellimestarina Make Perttilä. Artistivieraana Meri Vahtera, joka sijoittui 2016 Voice of Finlandissa kolmanneksi. Hän on julkaissut viisi singleä ja debyyttialbumin. Tuomas Meurman, liturgia ja saarna, Mikko Saari, messuisäntä.

Maanantaina 7.9.

Yhteislaulut klo 13 Töölön seurakunnan monitoimitila Fokuksessa kauppakeskus Mall of Triplassa, Pasilan Asema-aukio 1 A. Yhteinen lauluhetki Fokuksen kanttorin johdolla vaihtuvilla teemoilla maanantaisin 7.9.–7.12. Vapaa pääsy.

Kamarimusiikkikonsertti klo 19 Myllypuron kirkossa, Neulapadontie 12. Helsingin kaupunginorkesterin pienyhtye: Päivi Korhonen, huilu, Anni Kuusimäki, harppu ja kantele, Martti Rautio, piano, Anna-Leena Haikola ja Elina Viitasaari, viulu, Tiila Kangas, alttoviulu, Tuomas Ylinen, sello.

Tiistaina 8.9.

Päivämusiikkia klo 12–12.30 Vanhassakirkossa, Lönnrotinkatu 6. Soittamassa Santeri Siimes, urut. Vapaa pääsy.

Keskiviikkona 9.9.

Torstaina 10.9.

Jazzia, gospelia ja puhetta Jumalasta klo 18 Ruskeasuon seurakuntakeskus Rastissa, Tenholantie 6. Illan päätteeksi ehtoollinen. Kahvit klo 17.30. Vapaa pääsy.