25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute

Kirkon erityisnuorisotyön palkinto Snellun Sirpa Zotowille

26.05.2021, 16:14
Snellun logo

Valtakunnallinen Kirkon erityisnuorisotyön teko -kunniakirja jaetaan vuosittain Erkan-päivänä 18.5. Tänä vuonna se myönnettiin Helsingin seurakuntayhtymään erityisnuorisotyönohjaaja Sirpa Zotowille.

Sirpa Zotowin saama kunniakirja

”Sirpa Zotow on katu-, tarinateatteri- ja vankilatyön pioneeri. Hän jo yli 30 vuotta erityisnuorisotyönohjaajana kehittänyt kehollista ja kokonaisvaltaista työotetta kaikkein vaikeimmassa asemassa olevien hyväksi", sanottiin palkinnon perusteluissa.

Sirpa, lämpimät onnittelut! Miltä nyt tuntuu? - Tuntuu hienolta ja kiitolliselta! Snellussa on voinut käyttää luovuutta ja kehittää uutta ja kehittyä itsekin. Senpä takia olen jaksanut olla samassa paikassa 30 vuotta. Kiva että se on huomioitu!, kuuluivat Sirpan tuoreet tunnelmat eilen illalla.

Vaaleahiuksinen, silmälasipäinen nainen

- Olen niin ylpeä meidän työryhmästä. Siellä saa tarvittaessa tukea myös epäonnistumisiin. Yhdessä voidaan iloita tästä palkinnosta!, hän jatkaa.

- Kyllä on huikeaa, että meidän tiimissä on tällainen pitkän linjan osaaja, Snellun vs. johtava erityisnuorisotyönohjaaja Sanna Parkkinen iloitsee. - Sirpa on ollut kehittämässä niin montaa uutta juttua vuosien varrella, että tunnen itseni ihan noviisiksi vielä.

Palkinnon myöntävät Kirkon erityisnuorisotyöntekijät.

Sirpan haastattelu myös Kirkko ja Kaupungissa.