25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute

Helsinki-avun puhelinpalvelu päättyy

31.08.2020, 13:20
Työntekijä istuu tietokoneen ääressä ja puhuu puhelimeen

Ikääntyneiden kaupunkilaisten tueksi korona-aikana käynnistetty Helsinki-apu päättää toimintansa suunnitellusti tänään 31.8.2020, jolloin puhelinpalvelu on auki viimeistä päivää.

Maaliskuun lopusta alkaen toiminut Helsinki-apu oli Helsingin kaupungin ja seurakuntien yhdessä toteuttama väliaikainen palvelu koronatilanteessa. Sen kautta yli 70-vuotiailla helsinkiläisillä oli mahdollisuus saada keskustelutukea sekä edullista asiointiapua kauppaan ja apteekkiin.

Helsinki-avun eli Helsingin kaupungin ja Helsingin seurakuntayhtymän sekä kansalaisjärjestöjen, kaupallisten toimijoiden ja vapaaehtoisten yhteisen toimintamallin ideana on auttaa kaupunkilaisia koordinoidusti ja yhdessä isoissa kriiseissä.

- Seuraamme tarkasti syksyn koronatilanteen kehittymistä ja tarvittaessa vastaamme yhdessä avuntarpeeseen, sanoo Helsingin seurakuntayhtymän johtaja Juha Rintamäki.

Koko tiedote puhelinpalvelun päättymisestä Helsingin kaupungin sivuilla

Lue myös Helsinki-avun tarina: Haloo, täällä Helsinki.

Kuva: Paula Virta