03.05. Onneksi olkoon: Outi | Palaute

Helsingin seurakuntien vuoden 2024 rippikouluihin ilmoittaudutaan lokakuussa

13.09.2023, 14:32 /  päivitetty 01.11.2023, 12:07
Hei sinä, joka täytät ensi vuonna 15 vuotta! Lokakuussa on aika ilmoittautua riparille.
Nuorten kädet pitävät punaisia veisukirjoja

EDIT 1.11. Rippikoulujen varsinainen ilmoittautumisaika on päättynyt, mutta olet edelleen tervetullut ilmoittautumaan ensi vuoden ripareille. Tiedustele paikkoja oman tai toivomasi alueen seurakunnan rippikouluvastaavalta. Löydät heidän tietonsa alla olevien seurakuntalinkkien kautta.

Tervetuloa rippikouluun!

Riparilla pohditaan elämää ja uskoa – etsitään, löydetään, kysytään ja hiljennytään yhdessä toisten nuorten kanssa. Ripari on matka, jonka aikana osallistutaan monipuolisesti seurakunnan toimintaan. Monet saavat riparilla uusia kavereita ja tutustuvat vanhoihin kavereihin uudella tavalla.

Muistot jäävät mieleen pitkäksi aikaa, ehkä loppuelämäksi.

Mikä rippikoulu on?
Miten rippikoulu käydään?
Mitä rippikoulussa tehdään?

‍Miten mukaan?

Vuoden 2024 riparille ovat tervetulleita kaikki vuonna 2009 syntyneet ja sitä vanhemmat nuoret. Rippikouluun ilmoittautuminen alkaa ma 2.10.2023 klo 9.00 ja jatkuu 31.10.2023 klo 23.59 asti.

Ilmoittautuminen riparille tapahtuu sähköisen järjestelmän kautta, jonka linkit avautuvat lokakuun alussa seurakuntien sivuilla (linkit sivuille alla). Ilmoittautuminen tehdään yhdessä huoltajan kanssa, sillä se vaatii kirjautumisen pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Nuori voi osallistua muunkin kuin oman alueen seurakunnan järjestämään rippikouluun. Riparille ilmoittaudutaan aina järjestävän seurakunnan ilmoittautumislinkin kautta, riippumatta siitä, onko tuleva riparilainen kyseisen seurakunnan jäsen vai ei.

Huom. Paikkoja ripariryhmiin ei jaeta ilmoittautumisjärjestyksessä, vaan vasta ilmoittautumisajan päätyttyä. Paikan saamisessa ei siis ole merkitystä sillä, missä vaiheessa lokakuuta on ilmoittautunut.

Tieto omasta riparipaikasta tulee sähköpostitse sekä huoltajalle että riparilaiselle marraskuun loppuun mennessä.

Lisätietoja seurakuntien rippikouluvaihtoehdoista:

Haaga

Herttoniemi

Kallio

Kannelmäki

Lauttasaari

Malmi

Mikael

Munkkiniemi

Oulunkylä

Paavali

Pakila

Pitäjänmäki

Roihuvuori

Tuomiokirkkoseurakunta

Töölö

Vuosaari

Kehitysvammaisten rippikoulut

Skriftskola i Helsingfors 2024

Confirmation schools in many languages/rippikouluja arabian, englannin, kiinan, viron ja venäjän kielellä

Rippikoulun voi käydä myös aikuisiällä. Voit tiedustella asiasta alueesi seurakunnasta.