27.04. Onneksi olkoon: Merja, Meea | Palaute
Koko Helsinki

Helatorstain jumalanpalvelus klo 10 - katso täältä

12.05.2021, 10:24 /  päivitetty 12.05.2021, 10:25
Katso jumalanpalvelus helatorstaina klo 10 täältä tai Malmin seurakunnan Facebook-sivuilla.
helatorstain jumalanpalvelus 13.5.

"Jeesuksen opetuslapset ja läheiset kohtasivat tyhjän haudan pääsiäisaamuna. Olemme seuranneet heidän reaktioitaan pelosta, hämmästykseen, epätietoisuuden kautta alkavaan innostukseen. Jeesus oli näyttäytynyt useita kertoja ylösnousemuksensa jälkeen. Opetuslapset näkivät ja kokivat, mutta meidän pitäisi uskoa näkemättä. Miten tämä jatkuu? Miten uskoa?" - Markku Arola -

Helatorstain jumalanpalveluksen toimittavat pastorit Markku Arola ja Aino Poutanen sekä kanttori Kaisu Rauhamaa.

Helatorstai

Helatorstain eli Kristuksen taivaaseenastumisen päivän aihe ja ajankohta, 40 päivää pääsiäisestä, on saatu Apostolien teoista (Ap. t. 1:6–14).

Lue päivän tekstit täältä

"Kristus korotettiin taivaisiin. Hän on astunut taivaalliselle valtaistuimelle ja istuu nyt Jumalan oikealla puolella. Hänelle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Mikään ei voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta. Me emme voi saada yhteyttä Kristukseen inhimillisten aistiemme välityksellä, mutta silti hän on Pyhän Henkensä kautta sanassa ja sakramenteissa läsnä seurakuntansa keskellä. Hänen seuraajiensa tehtävä on viedä sanoma korotetusta Herrasta koko maailmaan."