25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute

Häirintäepäily
helsinkiläisen seurakunnan järjestämässä nuorten toiminnassa

13.08.2021, 13:01
Helsinkiläisen seurakunnan nuorten toiminnassa epäillään mahdollista seksuaalista häirintää, josta on tehty poliisille tutkintapyyntö. Poliisi on aloittanut esiselvityksen.

”Otamme tapauksen erittäin vakavasti, sillä Helsingin seurakunnilla on nollatoleranssi kaikenlaiseen häirintään. Jokainen häirintäepäily tutkitaan. Leireillämme ja kaikessa toiminnassamme pitää voida luottaa siihen, että toimintaamme on turvallista osallistua”, sanoo yhtymänjohtaja Juha Rintamäki.

Epäily tuli ilmi pian erään leirin päättymisen jälkeen.

”Asia ymmärrettävästi järkyttää nuoria, heidän läheisiään ja myös toiminnan järjestäjiä. Seurakunta ja alueen koulu tekevät yhteistyötä nuorten tukemiseksi. Olemme tiedottaneet asiasta niitä tahoja, joita asian oletetaan tässä vaiheessa koskevan. Koska poliisi parhaillaan selvittää asiaa, emme kommentoi enempää seurakuntien puolelta, vaan asiasta tiedottaa tarvittaessa viranomainen”, Rintamäki sanoo.