19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute

Hääyössä 22.2.2022 vihittiin tai siunattiin yhteensä yhdeksän paria

23.02.2022, 13:07
Roihuvuoren seurakunnan järjestämässä Hääyössä 22.2.2022 neljä pariskuntaa sanoi toisilleen tahdon ja viiden parin avioliitto/kihlaus siunattiin tai vihkivalat uusittiin.
Perhe papin siunattavina alttarilla.

Roihuvuoren kirkossa vihittiin 22.2.2022 avioliittoon neljä paria. Lisäksi Puotilan kappelissa sekä Helsingin kaupungin omistamassa vanhassa huvilassa Villa Wuoriossa järjestettiin siunaamistilaisuuksia avioliitolle ja kihlaukselle sekä uusittiin vihkivaloja. Vieraita pareilla oli keskimäärin vain muutamia.

Vihkimisiin ja siunaustilaisuuksiin oli selvästi panostettu. Ilmassa oli hääjuhlan tuntua ja musiikit oli mietitty huolella. Kanttori Hannele Filppula sai soittaa kaikkea muumimusiikista J.R.R. Tolkienin romaanin pohjalta tehtyyn Hobitti-elokuvan musiikkiin. Villa Wuoriossa taas kuultiin Guns N' Rosesin musiikkia.

Sekä pariskunnat että vieraat olivat tyytyväisiä järjestelyihin ja kiittelivät seurakunnan tarjoamaa kakkua. Syyt valita juuri tämä päivä rakkauden juhlahetkelle vaihtelivat eri pareilla hyvin paljon, toisilla juhlistaminen oli pidemmän harkinnan tulos kuin toisilla.

Paina minut sinetiksi sydäntäsi vasten, pane sinetiksi ranteesi nauhaan.
Roihuvuoren kirkon edessä on laitettu ulkotulet sydämen muotoon. Taustalla heijaste kirkon seinässä Usko, toivo ja rakkaus.
Roihuvuoren kirkossa juhlistettiin rakkautta 22.2.2022. Kuva: Joni Koski.