12.05. Onneksi olkoon: Lotta | Palaute

Teinille telefooni -kampanja välittää lahjoitetut älypuhelimet nuorille opiskelijoille

15.08.2017, 08:58 /  päivitetty 15.08.2017, 09:04

Lojuuko kotonasi käyttämätön älypuhelin? Monella opiskelijalla, ei ole varaa ostaa omaa puhelinta. Älypuhelin on nuorille tärkeä yhteydenpidon väline.

Usein nuorten maailmassa, harrastuksissa ja ystävyyssuhteissa tiedottaminen ja kommunikointi tapahtuu pitkälti sosiaalisen median kautta. Ne nuoret, joilla ei ole älypuhelinta, jäävät helposti ulkopuolisiksi. Älypuhelimen puuttuminen eriarvoistaa.

Lahjoita vanha älypuhelimesi nuorelle Helsingin seurakuntayhtymän oppilaitospapin kautta. Puhelimet toimitetaan Stadin ammattiopiston oppilashuoltoryhmien kautta “telefoonia tarvitseville teineille".

"Lahjoita vanha puhelimesi ja auta nuorta pysymään kiinni sosiaalisissa kontakteissa. Kiitos, että osallistut ja autat nuorta!", sanoo oppilaitospastori Sanna Uusitalo.

Älypuhelimen latureineen voi toimittaa Helsingin keskustassa sijaitsevaan Kampin kappeliin tai tuoda tai postittaa syyskuun loppuun mennessä osoitteeseen Helsingin seurakuntayhtymä, Sanna Uusitalo, oppilaitostyö, Kolmas linja 22 B, 00530 Helsinki.

Voit lahjoittaa minkä tahansa toimivan älypuhelimen. Muista pakata mukaan myös puhelimeen sopiva laturi. Palautathan lahjoitettavaan puhelimeen tehdasasetukset. Mallikohtaisen palautusohjeen löydät parhaiten googlettamalla: tehdasasetukset palauttaminen “puhelimen merkki ja malli". Seurakuntayhtymän atk-tuki tarkastaa puhelimet ennen kuin ne jaetaan opiskelijoille.

Lisätietoja #teinilletelefooni -kampanjasta saa kampanjan class=" "
target="_blank">Facebook-sivulta
.