30.04. Onneksi olkoon: Mirja, Miia, Mira, Mirva, Mirka, Mirjami, Mirella, Mirkka | Palaute
Tuomiokirkkoseurakunta

15 000 ihmistä seurasi Via Crucis -pääsiäisnäytelmää Helsingissä

30.03.2024, 21:16 /  päivitetty 31.03.2024, 01:21
Via Crucis -pääsiäisnäytelmä järjestettiin jo 26. kerran.

Esityksen alettua arviolta 15 000 ihmistä oli kokoontunut lauantaina illalla seuraamaan Via Crucis -näytelmää Helsingin keskustassa Senaatintorilla. Perinteinen pääsiäistapahtuma järjestettiin tänä vuonna 26. kerran.

Suomen suurimman teatteriesityksen Via Cruciksen ohjasi toista kertaa Markku Arokanto, ja sen oli käsikirjoittanut Anna-Mari Kaskinen. Jeesuksen roolissa oli Panu Haavisto.

Via Crucista on esitetty Helsingissä vuodesta 1996 lähtien. Tänä vuonna näytelmä esitettiin kokonaan Senaatintorilla.

Pääsiäisnäytelmän järjestivät ekumeeninen yhdistys Via Crucis – Ristin Tien Tuki ja Helsingin tuomiokirkkoseurakunta. Esityksen jälkeen Tuomiokirkossa alkoi pääsiäisyön messu, jossa saarnasi Helsingin piispa Teemu Laajasalo.