19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Tuomiokirkkoseurakunta

Tuomiokirkkoseurakuntaan etsitään A-kanttoria virkaan.

14.03.2023, 16:20 /  päivitetty 15.03.2023, 16:01
Kuvassa Helsingin tuomiokirkko ja teksti; Avoimia työpaikkoja tuomiokirkkoseurakunnassa

Helsingin tuomiokirkkoseurakunnassa on haettavana ylintä tutkintotasoa edellyttävä kanttorinvirka (taso A). Virka täytetään 1.7.2023 alkaen tai sopimuksen mukaan.

Virka edellyttää suomen kielen erinomaista suullista ja kirjallista taitoa sekä ruotsin kielen tyydyttävää ymmärtämisen taitoa. Virkaan valittavan on oltava Suomen evankelis-luterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen. Tehtävän palkkaus on vaativuusryhmässä 602, (tehtäväkohtainen palkka 3362,20 e/kk). Virassa on kuuden kuukauden koeaika. Virkaan valitun on esitettävä rikosrekisterilain 6 § 2. momentissa tarkoitettu rikostaustaote ennen viran vastaanottamista.

Rakennamme yhdessä toimivaa ja inspiroivaa musiikkitiimiä, joka ottaa huomioon paitsi seurakunnan tarpeet myös työntekijöiden motivaation. Tässä tilanteessa korostuvat aktiivinen ja joustava työote sekä hyvät yhteistyö- ja vuorovaikutustaidot. Nyt haettavana on virka, johon valitulta edellytetään korkeatasoista ja monipuolista urkujensoittotaitoa. Viran menestyksekäs hoitaminen vaatii lisäksi laaja-alaista muusikkoutta. Eduksi katsotaan, jos virkaan valittu kykenee ja haluaa tarvittaessa toimia esimiestehtävissä.

Haemme kanttoria erityisesti Tuomiokirkko-Suomenlinnan alueelle, mutta oman virkapaikan lisäksi kaikki kanttorit työskentelevät jatkuvasti myös kaikissa muissa seurakunnan kirkoissa ja toimipisteissä (Vanha kirkko, Mikael Agricolan kirkko, Johanneksenkirkko sekä Jätkäsaaressa sijaitseva Hyvän toivon kappeli). Seurakuntamme erityispiirteinä ovat erittäin runsaat toimitusmäärät (varsinkin vihkimiset) sekä erilaiset valtiolliset yms. erityisjumalanpalvelukset. Myös kevyemmän kirkkomusiikin ja vapaan säestyksen hallitseminen on tarpeen. Kirkkomuusikkomme tekevät aktiivista yhteistyötä monien kuorojen sekä muiden musiikillisten toimijoiden kanssa.

Pyydämme hakijoita varautumaan haastatteluun ja musiikkinäytteen antamiseen perjantaina 21.4.2023.

Hae paikkaa täältä.

TYÖNANTAJAKUVAUS

Helsingin tuomiokirkkoseurakunta on pääkaupungin ydinkeskustassa toimiva dynaaminen seurakunta, jonka alueelle ovat keskittyneet mm. valtioneuvosto, yliopisto, satama, ministeriöt, kaupungintalo, päärautatieasema sekä monet yritykset ja kulttuurilaitokset. Seurakunnassa on noin 30 000 jäsentä, ja sen alueella asuu noin 60 000 asukasta. Lisäksi keskustan alueella käy päivittäin töissä ja vierailee useita kymmeniä tuhansia ihmisiä eri puolilta pääkaupunkia, Suomea ja ulkomaita. Seurakunnassa on reilut 50 työntekijää.

Linkki hakemukseen.