29.04. Onneksi olkoon: Teijo | Palaute
Tuomiokirkkoseurakunta

Arkisto: Hengähdyksiä paastonaikaan, puhetta matkalle pääsiäiseen, podcast vuodelta 2021

Tuomiokirkkoseurakunta

18.03.2021, 09:52 /  päivitetty 19.12.2023, 14:35
Paaston avulla ihminen tavoittelee mielenmuutosta ja keskittyy olennaiseen. Paaston aikana ihmisiä kutsutaan tutkimaan Jumalan pyhyyttä ja rakkautta. Paasto onkin matka pääsiäiseen. Sille matkalle tarjoamme evääksi kiireisen arjen keskelle Hengähdys-podcasteja ja keskustelua Kohti pyhää viikkoa –sarjan tarjoilemana.
Puhetta paastoon ja pääsiäiseen podcasteista, kuva unsplash

Paaston avulla ihminen tavoittelee mielenmuutosta ja keskittyy olennaiseen. Paasto voi olla vähemmän sosiaalisen median käyttöä, jostakin ruuasta luopumista, elämän yksinkertaistamista jollakin muulla tavalla, hiljentymistä tai jonkinlainen muu muutos elämässä laskiaisen ja pääsiäisen välissä. Osallistuminen paastoon on aina vapaaehtoista ja jokainen voi löytää siihen itselleen sopivan tavan. Paasto antaa tilaa myös hengellisyydelle.

Hengähdys - pieni matka paastoon

Lyhyt Hengähdys kesken kiireisen työpäivän, työmatkan aikana tai illalla kotona voi avata pienen ikkunan hektiseen korona-arkeen. Aikaa tarvitset vain n. 3–4 min. Sen aikana sinut johdatellaan lyhyen johdannon kautta pieneen rauhalliseen, oman elämäsi syvyysulottuvuuteen kurottuvaan meditatiiviseen tuokioon. Katkaise kiireen tuntu ja huolimylly ja tule hengähtämään www.helsingintuomiokirkkoseurakunta.fi/podcastit sekä yleisimmät palvelut, kuten Spotify ja Apple Podcast.

Kohti pyhää viikkoa –podcast vie kohti pääsiäistä

Kohti pyhää viikkoa matkaa kanssasi kohti pääsiäistä. Paastonajan matkalla mukana ovat kanttori Anna Pulli-Huomo ja pappi Joona Salminen, jotka tapaavat mielenkiintoisia vieraita ja syventyvät heidän kanssaan pääsiäisen salaisuuksiin. Kohti pyhää viikkoa on sarja sinulle, joka haluat tarkastella tarkemmin pääsiäisen tapahtumia. Sarjan ensimmäiset jaksot on jo julkaistu ja kuunneltavissa. Uusia jaksoja joka viikko tihennetysti pääsiäistä kohti. Matkalle pääsiäiseen podcastien parissa pääset www.helsingintuomiokirkkoseurakunta.fi/podcastit sekä yleisimmät palvelut, kuten Spotify ja Apple Podcast.