19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Tuomiokirkkoseurakunta

Café Krypta avautuu 2. kesäkuuta

16.05.2023, 15:41 /  päivitetty 19.05.2023, 12:23
Café Kryptan yrittäjinä toimivat Laajasalossa toimivan Cafe Hiekan Sami ja Terttu Nurmio. Tuomiokirkon kryptassa sijaitseva kahvila aukeaa 2. kesäkuuta.
Cafe Krypta palvelee kesän ajan Tuomiokirkossa vierailijoita

Café Krypta

Helsingin tuomiokirkon kryptassa sijaitseva Café Krypta palvelee kesän ajan kirkossa vierailijoita. Kesällä 2023 kahvilan yrittäjinä toimivat Café Hiekan Sami ja Terttu Nurmio. Kahvila avautuu 2. kesäkuuta, ja palvelee päivittäin elokuun loppuun saakka. Kahvila on avoinna ma-la klo 11-17 ja su 12-17. Juhannuksena kahvila on suljettu.

Sisäänkäynti Kryptaan tapahtuu Kirkkokadulta (Kirkkokatu 18) tai hissillä Tuomiokirkon kirkkosalista.

Yhteystiedot: myynti@cafehiekka.fi

Helsingin tuomiokirkon krypta

Krypta rakennettiin alun perin kirkon kellariksi, jossa sijaitsivat kirkon lämmityslaitteet ja halkovarastot. Maalattiainen kellari oli tyhjillään yli sata vuotta, kunnes se vuosina 1972-73 remontoitiin seurakunnan toimintaa varten.

Krypta on avoinna vierailijoille kesäisin, jolloin tila on varattu kahvila- ja taidenäyttelytoimintaan. Kryptaan on vapaa pääsy.