11.05. Onneksi olkoon: Osmo | Palaute
Tuomiokirkkoseurakunta

Uutisia ja ohjeita koronaan liittyen

Koronan vaikutukset seurakunnan toimintaan

Seurakunnan toiminnassa otetaan huomioon ajankohtaiset koronaohjeet. Tiloissamme on voimassa maskisuositus ja tarjoamme mahdollisuuden käsienpesuun.

Jumalanpalveluksien ja kirkollisten toimituksien (vihkiminen, kaste, hautajaiset ja konfirmaatio) lisäksi myös konsertteja ja muuta toimintaa voidaan järjestää.

Kokoontumiset tiloissa jatkuvat terveysturvallisuudesta huolehtien.

Helsingin tuomiokirkkoseurakunta noudattaa toiminnassaan Helsingin hiippakunnan ja viranomaisten antamia suosituksia ja rajoituksia rajoittaakseen koronaviruksen leviämistä.

Jumalanpalvelukset

Jumalanpalveluksiin voi osallistua sekä kirkossa että osaksi verkon välityksellä. Tarkemmat tiedot löydät tapahtumakalenterista, joka päivittyy tilanteen mukaan.

Tuomiokirkon messu sunnuntaisin klo 10 lähetetään jatkossakin verkossa seurakunnan Youtube-kanavalla ja sosiaalisessa mediassa seurakunnan Facebook-sivulla.

Kirkkojen aukiolo ja messut

Tuomiokirkko on avoinna ma-la klo 9-18 ja su klo 11-18. Messu torstaisin klo 12, lauantaisin klo 18 ja sunnuntaisin klo 10.

Vanha kirkko, Lönnrotinkatu 6, on avoinna ma-pe klo 12-15. Messu sunnuntaisin klo 10.

Mikael Agricolan kirkko, Tehtaankatu 23, avoinna ma, ti, to klo 9-15, pe klo 9-14 ja viikonloppuisin tilaisuuksiin yhteydessä. Messu sunnuntaisin klo 12.

Suomenlinnan kirkko avoinna ke klo 11.30–13.30, ja to-su klo 12–16, messu kuukauden 1. sunnuntai klo 14.

Hyvän toivon kappeli, Länsisatamankatu 26. Messu sunnuntaisin klo 12.

Tuomiokirkossa on pappi paikalla tiistaisin ja torstaisin klo 15-17.

Hygieniakäytännöt

Seurakuntien tiloihin saa tulla vain täysin terveenä. Tämä on muun muassa kirkollisiin toimituksiin osallistumisen edellytys ja koskee sekä seurakuntalaisia että työntekijöitä.

Käsien desinfiointiin on mahdollisuus kaikissa Tuomiokirkkoseurakunnan tiloissa.

Seurakuntien tiloissa käytetään edelleen maskeja, ellei maskin käytölle ole terveydellistä estettä.

Auki olevia seurakunnan tiloja siivotaan tehostetusti tartuntojen ehkäisemiseksi.

(päivitetty 22.11..2021)