13.05. Onneksi olkoon: Kukka, Floora | Palaute

Ohjelmaa perheille Yhteisymmärrysviikolla

01.02.2021, 10:27
Erilaisia käsiä päällekkäin

Helmikuun 1. viikolla vietetään YK:n uskontojen ja katsomusten yhteisymmärrysviikkoa, jonka tavoitteena on kannustaa tavallisia ihmisiä arjen vuoropuheluun moninaisten maailmankatsomusten, niin uskonnollisten kuin ei-uskonnollisten, kanssa. Vuoropuhelussa on mahdollista löytää toisten kanssa yhteistä arvopohjaa ja yleisinhimillistä perustaa, mikä mahdollistaa yhteistyön esimerkiksi rauhan, oikeudenmukaisuuden ja tasa-arvon edistämiseksi sekä ympäristön suojelemiseksi.

Tuomiokirkkoseurakunnan perheille järjestetään yhteisymmärrysviikon aikana monenlaista ohjelmaa, joissa pohditaan mitä samanlaista meissä on jokaisen ihmisen kanssa, maailmankatsomuksesta riippumatta.

Rastirata ulkona

Mikael Agricolan kirkon ympäristössä (Tehtaankatu 23) on rastirata, jonka voi mennä suorittamaan oman aikataulun mukaan 1.-7.2. välisenä aikana. Ohjeet rastiradan suorittamiseen löydät kirkon ilmoitustauluilta, jotka sijaitsevat Sepänkadun puoleisen oven lähettyvillä sekä Tehtaankadulta lähtevien portaiden luona. Halutessaan voi myös käydä tutustumassa Mikael Agricolan kirkossa kirkon aukioloaikojen mukaan, arkipäivisin klo 12-15. Muistattehan pitää turvavälit myös rastirataa suorittaessanne.

Kaverukset –hartaus ja Nooan arkki –askartelu

Toivon aarteiden facebook- ja instagram-tileillä julkaistaan viikon aikana hartaus kultaisesta säännöstä. Kultainen sääntö esiintyykin monissa eri uskontoryhmissä ja on yksi arvokkaimmista elämän ohjeista, kuinka muita tulisi kohdella kulttuurista, ulkonäöstä tai maailmankatsomuksesta riippumatta.

Loppuviikosta löydät Toivon aarteista Nooan arkki –askartelun ohjeet. Askartelumateriaaliksi tarvitset tyhjän maitopurkin, sanomalehteä tai paperia sekä pillin tai muun tikun. Kuinkakohan monta eläintä teidän arkkiin mahtuu? Tiesitkö, että Nooan arkki –kertomus löytyy myös juutalaisten ja muslimien pyhistä kirjoista!

”Kaikki minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille” Matt 7:12