07.05. Onneksi olkoon: Helmi, Kastehelmi | Palaute
Tuomiokirkkoseurakunta

Kansainvälinen diakonia

14.09.2018, 14:59

Kansainvälinen diakonia tarkoittaa kirkon ja kristillisten järjestöjen tekemää aineellista avustustyötä oman maamme rajojen ulkopuolella. Seurakuntamme tukee tätä työtä pääasiassa Kirkon Ulkomaanavun ja lähetysjärjestöjen kautta.

Yhteisvastuu 2016 torjuu nuorten syrjäytymistä Suomessa ja Ugandassa

Osallistu yhteisvastuukeräykseen! Avullasi tuetaan Suomessa nuoria, joiden syrjäytymistä ehkäistään partion kautta toteutettavien hankkeiden avulla. Yhteisvastuunkeräyksen Ulkomaankohteena on Uganda, jossa tuetaan nuorten ammattikoulutusta.

Keräysvaroja käytetään myös pitkäjänteiseen kehitysyhteistyöhön Haitissa, Keski-Afrikan tasavallassa, Lähi-idässä ja Myanmarissa.

Yhteisvastuu on lähimmäisenrakkauden kansanliike ja evankelisluterilaisen kirkon vuosittainen suurkeräys, joka auttaa hädänalaisia syntyperään, uskontoon tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta Suomessa ja kehitysmaissa. 60 % tuotosta menee Kirkon Ulkomaanavun välityksellä kehitysyhteistyöhön ja katastrofiapuun. 20 % käytetään vuosittain valittavaan kohteeseen Suomessa ja 20 % kirkon ja seurakuntien tekemään avustustyöhön.

Lue lisää tämän vuoden keräyksestä ja Yhteisvastuutapahtumista Tuomiokirkkoseurakunnassa.

------------------------

Kirkon Ulkomaanapu ja Helsingin seurakunnat järjestivät joka vuosi toukokuun lopulla suvivirren sunnuntain. Suvivirren kaikuessa kirkoissa kerättiin kolehti Kirkon Ulkomaanavun kautta tehtävään avustustyöhön.