23.04. Onneksi olkoon: Jyrki, Yrjö, Jyri, Jori, Jiri, Yrjänä | Palaute

Tuomiokirkkoseurakunnan diakoniatyöntekijöiden yhteystiedot

Tuomiokirkkoseurakunta

11.01.2024, 15:43
Jos asut Tuomiokirkkoseurakunnan alueella, voit olla yhteydessä meihin elämäntilanteesi selvittämiseksi. Jos asut muualla Helsingissä tai olet asunnoton löydät alta linkit avun hakemiseen.

Tuomiokirkkoseurakunnan diakoniatyö

Jos ette tavoita diakoniatyöntekijää puhelimitse, voit jättää hänelle lyhyen viestin, nimenne ja puhelinnumeronne vastaajaan tai lähettää hänelle sähköpostia. Voitte myös täyttää ja lähettää nettisivuillamme olevan yhteydenottopyyntö–lomakkeen. Lomake menee kaikkien Tuomiokirkkoseurakunnan diakoniatyöntekijöiden sähköpostiin. Näin varmistetaan, että viestinne saavuttaa jonkun diakoniatyöntekijöistämme loma-aikoinakin.

Töissä olevien diakoniatyöntekijöiden yhteystiedot saa myös kirkkoherranvirastosta. Kirkkoherranvirasto on avoinna tiskipalveluna ma klo 9–15 ja ke klo 12–17 (Bulevardi 16 B, 1 krs.) ti klo 9–12, to–pe 9–12 voi asioida puhelimitse 09 2340 6100. Sähköposti kirkkoherranvirastoon on tuomiokirkko.srk@evl.fi

Koronatilanteen vuoksi tapaamisia sovitaan vastaanotolle vain silloin, jos molemmat osapuolet ovat terveitä. Voimme miettiä elämäntilannettasi ja kartoittaa ne tahot, joiden kautta voit saada lisää apua. Myös tapaaminen kotonasi on mahdollista. Kiireellisissä taloudellisissa asioissa olkaa yhteydessä Kelaan tai Hgin kaupungin sosiaalitoimeen.

Muita yhteystietoja ja avun lähteitä:

Muiden Helsingin seurakuntien diakoniatyöntekijöiden yhteystiedot
löytyvät kunkin seurakunnan sivuilta. Seurakunnat löydät täältä Seurakunnat ja tilat -valikon alta.
Voitte myös osoitteenne perusteella hakea tiedon mihin seurakuntaan kuulutte seuraavasta linkistä Katso täältä, mihin seurakuntaan kuulut.

Helsingissä asunnottomien palveluista
saatte lisätietoa Hermannin diakoniatalo n varustamosta, Hämeentie 73. Toimisto 09-2340 2571 (arkisin klo 9-12) tai ysk.erityisdiakonia@evl.fi

Kiireellisen toimeentulotuen hakeminen Kelasta
virka-aikana Kelan puhelinpalvelusta 020 692 207 tai asioimalla Kelan toimistossa. Taloudellisissa ongelmissa hakekaa aina ensi Kelalta perustoimeentulotukea ja tämän jälkeen tarvittaessa sosiaalivirastosta täydentävää tai ehkäisevää toimeentulotukea aikuissosiaalityön palvelupisteestä Kalasataman terveys-ja hyvinvointikeskuksesta; Työpajankatu 14 A. Ajanvaraus ma-pe klo 9-11 ja 12-14 p. 09-310 24301 tai 040-637 2893. Sosiaalineuvonnassa sosiaaliohjaajat ovat tavattavissa ilman ajanvarausta klo 9-16.

Helsingin kaupungin sosiaali-ja kriisipäivystys
on avoinna ympäri vuorokauden
(24 h) p. 020 696 006.

Kirkon palveleva puhelin